חברת אל על חשפה היום את סיום תהליך השיפוץ וההסבה של מטוס הנוסעים רחב הגוף מדגם בואינג 777, לתצורת ההושבה של מטוס הדרימליינר – בואינג 787.

המטוס שעבר את השיפוץ וההסבה יבצע את טיסתו הראשונה בחודש הבא. באל על ציינו, כי מדובר במטוס הראשון מבין ארבעה מטוסי בואינג 777, אשר יעברו את תהליך השיפוץ וההסבה בהשקעה מוערכת של כ-50 מיליון דולר.

במקביל, החברה צפוייה לקלוט בקרוב את מטוס הדרימליינר ה-18 שלה, שהוזמן במפעלי בואינג ובעתיד היא אמורה לקלוט שלושה מטוסים נוספים מאותו דגם מתקדם. 

לאחר ההסבה של הבואינג 777, הוא הפך למטוס הגדול ביותר בצי המטוסים של אל על, עם 313 מושבים בשלוש מחלקות – עסקים, פרימיום ותיירים והוא אמור להעניק חוויית טיסה משודרגת בדומה למטוס הדרימליינר החדיש. השיפוץ וההסבה נעשו בצמוד עם יצרנית המטוס, חברת בואינג והם חברות בינלאומיות נוספות.

 מטוס 777 בשלבי תהליך ההסבה לתצורה תואמת דרימליינר (צילום: דוברות אל על)
מטוס 777 בשלבי תהליך ההסבה לתצורה תואמת דרימליינר (צילום: דוברות אל על)

המטוס שהוסב נושא את שם העיר שדרות ובאל על ציינו, כי הוא אמור להעניק ללקוחות חוויית טיסה משודרגת הקרובה ביותר לחוויית הטיסה במטוס הדרימליינר. תהליך השיפוץ התבצע על רקע התוכנית האסטרטגית של החברה להרחיב ולהצעיר את צי המטוסים שלה. 

סמנכ"ל התחזוקה וההנדסה באל על- שלומי קרקו, ציין כי לפני כחמש שנים הגיל הממוצע של מטוסי אל על עמד על כ-20 שנים ובעקבות רכישת מטוסי הדרימליינר, הגיל הממוצע ירד לפחות מעשר שנים.

מטוס 777 אחרי הסבה לתצורה תואמת דרימליינר (צילום: דוברות אל על)
מטוס 777 אחרי הסבה לתצורה תואמת דרימליינר (צילום: דוברות אל על)

הוא ציין, כי החידוש המשמעותי ביותר הוא במחלקת התיירים, הכוללת מושבים ארגונומיים חדישים, בדגם ייחודי מסוג SLIN, אשר מאפשר מרווח אישי גדול יותר לנוסעים באזור הרגליים.

המושבים מצוידים בכרית ראש מתכווננת הניתנת להתאמה אישית והוא כולל מסכי מולטימדיה גדולים יותר מאשר היו במטוסי ה-777. בנוסף, המחלקה תצויד בשקעים חדשים, אשר יאפשרו טעינה מהירה לכלל המכשירים. בדומה לדרימליינר, במטוס המשודרג קיימות גם מחלקת פרימיום ומחלקת עסקים.

"מדובר בפרויקט דגל בחברה, שמביא לידי ביטוי את מיטב היכולות ההנדסיות והטכנולוגיות שיש לנו באל על, בשיתוף חברות מובילות בשוק התעופה העולמי", ציין קרקו באירוע ההשקה – "התוצר הסופי המרהיב יאפשר לנו להעניק חוויית טיסה משודרגת ומתקדמת ולהציע לוח טיסות גמיש והגעה ליעדים חדשים". קרקו ציין עוד, כי כ-47 אלף שעות עבודה הושקעו בפרויקט השיפוץ וההסבה המורכב.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שהגיע לחנוך את המטוס, הנושא את שם העיר, אמר עוד: "כיף לראות שבזמן ששדרות גדלה וממריאה קדימה, גם חברת אל על ממריאה עם מטוס הנושא את שמה של העיר שדרות. התרשמתי מאוד מהמטוס החדיש והמשודרג, מכמות המקומות שהתווספה, מהנוחות מהדאגה לדיילים, לדיילות, ולטייסים, שעובדים שעות רבות. המשיכו להמריא למרחקים, כפי ששדרות ממריאה".