חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות, שעבר בממשלת השינוי קצרת הימים, נמנה עם אחד החוקים הבודדים שהממשלה הנוכחית הבטיחה ליישם גם במהלך כהונתה.

היום צפוי ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), שכיהן בתור שר הרווחה כאשר החוק עבר בכנסת, לכנס מפגש תמיכה ביישום החוק, בהשתתפות ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שר הרווחה הנוכחי יעקב מרגי ושורה של ארגונים שונים.

על פי החוק, אלפי דיירים יועברו ממעונות ומהוסטלים למגורים עצמאיים, בדירות בקהילה, כאשר הם מלווים בתוכניות תומכות. בנוסף, זכויות הרווחה של אנשים עם מוגבלות הוגדרו בחוק, בפעם הראשונה, בהתאם לאמנת האו"ם (CRPD) שעליה חתומה ישראל משנת 2012.

כהן: "אנחנו מקיימים את הכנס היום לצורך קידום ויישום החוק שחוקקנו בממשלה הקודמת. החוק האמור מרחיב את אפשרויות הבחירה של זכאי השירות ובני משפחותיהם, ומשמעותו היא שהמדינה לא רק תאפשר, אלא אף תעודד מעבר של אנשים עם מוגבלות לחיים בקהילה.

"אני רואה חשיבות עליונה לקידום החוק, ומתוקף תפקידנו כמחוקקים וכאנשי ציבור - לבדוק את היישום ואת דרך הפעולה שתיטיב עם האנשים היקרים הללו, למען עתיד טוב יותר עבורם".

בכנס יידון קצב ההתקדמות של יישום החוק שממתין לאישור תקנות בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), כדי שמשרד הרווחה יוכל להמשיך ליישמו: "נעשה הכל יחד עם השר מרגי על מנת ליישם בצורה מלאה את החוק החשוב, ונפעל לקידומו", אומר כהן.