ביום ראשון האחרון, רכב שנשא מיכלי גז התפוצץ בזמן שנסע בסמוך לצומת פת בדרום ירושלים. נהג הרכב נפצע באורח קל. לוחמי אש מתחנת מרחב "הבירה" שנמצאת בסמוך שמעו את הפיצוץ ומיהרו להגיע לזירה. הצוותים שהגיעו למקום הבחינו ברכב הבוער ובו סימני פיצוץ והדף. בסמוך למקום, עמד נהג הרבה, בן 30, והוא נפצע באורח קל מקרינת חום ורסיסי זכוכית. לוחמי האש כיבו את השריפה שהשתוללה ברכב ומנעו את התפשטות האש לרכבים נוספים. צוות מד"א שהגיע למקום טיפל בפצוע והוא הועבר להמשך טיפול רפואי בבית החולים. 

נמנע אסון? קטין נעצר במזרח ירושלים כשברשותו סכין

תאונה חריגה בנתב"ג: מטוס מטען עלה על הרכב הגורר, אין נפגעים

מהחקירה שניהלו חוקרי כבאות והצלה עולה כי נהג הרכב רכש מספר מיכלי גז-גפ"מ קטנים ואיחסן אותם ברכבו, כתוצאה מהחום הכבד השורר בימים אלו, נוצרה דליפה של הגז לחלל הרכב. עוד עולה מהחקירה, כי למרות שנהג הרכב הריח ריח חריף של גז ברכב, הדליק הנהג במהלך הנסיעה סיגריה, דבר שגרם לפיצוץ נפחי של הגז ברכב, לפציעת הנהג ולשריפת הרכב לחלוטין. 

רב רשף איתן צליח, מפקד משמרת בתחנת מרחב "הבירה" סיפר: "בסמוך לשעה חמש אחה"צ שמענו פיצוץ חזק בסמוך לתחנה; פיצוץ שממש הרעיד את חלונות התחנה. בד בבד, קיבלנו קריאה ממוקד השליטה של כב"ה מחוז ירושלים, על פיצוץ ושריפה בתוך רכב. הגענו באופן מידי למקום ומצאנו רכב בוער, עם סימני פיצוץ ניכרים לעין, ולצדו היה אדם פצוע קל. התחלנו מיד בפעולות כיבוי ומניעת התפשטות השריפה. 
למרבה המזל, האדם שנפגע בפיצוץ, נפצע באורח קל בלבד, באירוע שיכול היה להסתיים בצורה קשה הרבה יותר לנהג ולמשתמשי הדרך סביבו".

תיעוד הרכב הבוער בצומת פת (צילום :דוברות כיבוי והצלה)

בענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל הזכירו כי אין לקנות מיכלי גז ללא תו תקן ובמקומות שלא קיבלו אישור לאחסן ולמכור אותם, אין להוביל אותם בצורה לא ראויה ובטיחותית ואין להשאיר אותם סגורים בחום השמש. כמו כן, אין לעשן בקרבת חומרים דליקים או מיכלי גז ובכל מקרה של דליפת גז, חשש לדליפה וכמובן שריפה או עשן יש להתקשר למוקד לוחמי האש.