מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ד"ר עמוס פורת, אומר שהערכים בגל החום שהחל ב-12 ביולי, אינם חריגים, אבל לנוכח פרק הזמן שצפוי להימשך גם בתקופה הקרובה, אנו צפויים להגיע לחריגות ברצף הימים החמים.

גל "קלאון": עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב הארץ | התחזית
שמש באה בימים: השרב כאן כדי להישאר | תחזית מזג האוויר

ד"ר פורת ציין, כי בשבוע האחרון שורר ברחבי הארץ פרק חם עם טמפרטורות גבוהות ועומס חום כבד עד קיצוני, כאשר טמפרטורות המקסימום הגיעו ל-45-43 מעלות בעמק הירדן ובערבה, 37-35 מעלות במישור החוף והשפלה, 40-38 מעלות בצפון הנגב ו-36-34 מעלות בהרים.

"חלקו הראשון של יולי היה נוח באופן יחסי והטמפרטורות בעשרת הימים הראשונים של החודש היו קרובות לממוצע. ב-12 בחודש הייתה התחממות משמעותית ומאז שורר פרק חם. היו במהלכו כמה גלים של עליות וירידות", הוסיף. 

עם זאת, הטמפרטורות הן גבוהות מהממוצע לכל אורך התקופה בשיעור של כ-7-4 מעלות בהרים ובפנים הארץ, כ-5-3 מעלות במישור החוף, בשפלה ובעמקים וכ-3-1.5  מעלות ברצועת החוף.

"באזור זה הטמפרטורות היו פחות גבוהות והגיעו ל-31 עד 32 מעלות, אולם בשילוב עם לחות יחסית גבוהה של כ-70% עד75% בשעות הצהריים שרר עומס חום כבד עד קיצוני", הוא הסביר.

 "הפרק החם עדיין בעיצומו ובשבוע הבא אף צפויה החמרה מחודשת בעומסי החום ביחס לימים האחרונים, כך שהערכה לגבי החריגות תיעשה לקראת סוף הפרק. סביר להניח שפרק חם כה ארוך יתברר כחריג", הוא סיכם.