הקורא הסביר יתעכב על הכותרת ויאמר - סתירה פנימית- הכיצד רצח בשלבים? כאשר מדובר בגוף - אכן רצח הוא אירוע קשה, דרמטי וחד פעמי. כאשר אנו עוסקים ברוח ככלל וברוחה של אומה בפרט - אפשר גם אפשר להתייחס לרצח מדורג. 

השלב הראשון - רציחתו של ראש הממשלה יצחק רבין ביד טרוריסט יהודי מוסת וקיצוני. וועדת החקירה בראשות השופט שמגר כתבה בין השאר בסיכומה: "..מאז כינונה של מדינת ישראל היה כוחה בשילוב ובאיזון ההכרחיים בין טיפוח כוחה, לבין ההגבלות המוסריות שנטלה על עצמה. גאוותה של מדינת ישראל כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, הייתה בין השאר בכך שתופעות שליליות, כגון רצח פוליטי, אינן מצויות בתרבות הפוליטית שלה.. שלוש יריות אקדח ב־4 בנובמבר 1995 שינו כליל את הנחות היסוד האמורות. מדינת ישראל שלאחר רצח ראש הממשלה מר יצחק רבין ז"ל, לא תשוב להיות מה שהייתה לפניו.."

השלב השני - מונח לפתחה של כנסת ישראל ביום שני ה 24 ביולי 2023, שתי יממות לפני תשעה באב. על הפרק- ריסוק הכוח המאזן של הייעוץ המשפטי, ובית המשפט, מינויים מושחתים בשירות הציבורי והעדר ריסון לכוחה של ממשלה. ממשלה המנווטת על ידי נאשם בפלילים שאיבד את כל המעצורים מול ניגוד העניינים הפרטי. ממשלה הנדחפת ע"י שרים הפוגעים במזיד במשותף ובמאחד בין כולנו, כולל פגיעה שיטתית בקומץ המתנדבים במילואים- הלב והידיים המסורות והנאמנות לאומה. 

לא נאפשר, וללא אלימות, לרצח רוחה של האומה להמשך! לא נאפשר עולם הפוך בו: "..האמרים לרע טוב ולטוב רע שמים חשך לאור ואור לחשך שמים מר למתוק ומתוק למר" (ישעיהו ה', פסוק כ')  

האומה הגאה, הדמוקרטית, היהודית, ברוחם של סבותינו המייסדים תעמוד על כנה ותמשיך לשאת את דגל המדינה לעתיד שלשמו הוקמה- קיבוץ גלויות; פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; שויון זכויות חברתי ומדיני לכל אזרחיה! 

עלו לדגל, לירושלים!

הכותב הוא אל"ם (במיל'), משקיע הון סיכון ומנכ"ל חברת הזנק רפואית