המראות במרכזי קניות וקניונים הזכירו אתמול את תקופת הסגרים בעת משבר הקורונה. החניונים היו ריקים מכלי רכב ומרבית החנויות נותרו נעולות בשל ההשבתה עליה הכריז המגזר העסקי.

ההפגנות נמשכות ברחבי הארץ: המונים מול הכנסת, מפגינים ניסו לחסום את איילון
מה המשמעות אם הנשיא לא יחתום על חוק הסבירות? | מיוחד למעריב

במתחם הקניות "ביג" ביהוד, שערי הכניסה לחניונים היו נעולים עד לשעות הצהריים וגם רכבי אספקה לא יכלו להיכנס כדי לפרוק סחורות. המקום נראה כמו עיר רפאים ורק הדלות של עסקים בודדים שאת מספרם ניתן למנות על כף יד אחת – שופרסל, סופרפאם וניצת הדובדבן היו פתוחים, אבל העובדים נותרו ללא תעסוקה, מאחר והלקוחות לא הגיעו.

"פתחנו מהבוקר את הסניף והקופאיות לא עבדו. בקושי נכנסו לכאן לקוחות", סיפרה עובדת בסניף סופרסל דיל במתחם – "גם הקופאיות לא עבדו וקופאית אחת מקבלת לקוח שאין לו כרטיס מועדון. למי שיש כרטיס מועדון, הוא משלם בקופות העצמיות".

המוכרים נראו משועממים לנוכח התנועה הדלילה ביותר של לקוחות, שבימי שגרה ממלאים את הסניף. "מהבוקר הגיעו בקושי חמישה לקוחות. הזוי מה שקורה כאן", סיפרה עובדת ותיקה שעמדה סמוך למעדניה. עובד נוסף סיפר: "אנחנו קצת מסדרים ומדברים על המצב. הזמן בקושי עובר".

לקוחה שהגיעה לסופרסל דיל הצדיקה את ההשבתה במתחם: "צריכים להגיע להסכמות, זה מאבק על דמותה של המדינה". לעומתה, לקוח ותיק, אמר: "חבל שעל כל דבר משביתים. פוגעים בהרבה אנשים, שמשלמים את המחיר. עובדים רבים לא מקבלים שכר, מי יפצה אותם? נראה לי שהשביתה היא לא בגלל הרפורמה המשפטית, אלא חלק מהמאבק להפיל את הממשלה ואת ביבי".

גם בקניון עזריאלי בצומת קפלן, היה שומם. "הדלתות אומנים היו פתוחים, אבל למעט בית קפה והסופרפארם ושתיים-שלוש חנויות בודדות שהחליטו לפתוח, כל העסקים היו סגורים.

משפחה שחזרה לארץ מטיול בחו"ל, עלתה על הרכבת בנתב"ג, וירדה בתחנת השלום, נראתה מאוכזבת מאוד: "רצינו לאכול ולשתות בסניף ארומה בקניון, אבל מאוד התאכזבנו", הם סיפרו.

זוג תיירים מארה"ב, שרצו לעלות למצפה במגדל עזריאלי כדי לצפות בקו האופק של תל אביב וגוש דן, נאלצו לשוב בחום הכבד על עקבותיהם. "חשבנו לצלם את תל אביב מלמעלה, אבל לא יכולנו להיכנס", הם סיפרו.

היו בעלי חנויות בקניונים נוספים שהביעו כעס על הסגירה. "זה אומנם חוקי, אבל צריך להפריד בין פוליטיקה לעסקים. אנחנו מפסידים יום עבודה וגם הלקוחות, שרבים מהם רוצים להגיע בחופש הגדול והחם לקניון הממוזג, לא יכולים להיכנס וחבל", סיפר בעל עסק.