כאשר ישנם דיונים ערים סביב עילות משפטיות חוקי גיוס ואופי המרחב הציבורי, ישנם מי שבשלטון המקומי ממשיכים קו שהחל בתקופת משבר הקורונה הדוגל בניהול אוטונומי של הרשויות.

רק הבוקר (שלישי) פורסם כי בכוונת יהדות התורה לקדם את חוק יסוד לימוד תורה הדבר היה כצנינים בעיניי ראשי רשויות. ראש העיר של נס ציונה שמואל בוקסר התייחס לרצון של מפלגת יהדות התורה להעלות הצעת חוק ובה יוחלט כי לימודי תורה ייחשבו כשירות משמעותי בצבא. 

בוקסר אמר: "הצעת חוק היסוד ׳לימוד תורה׳ הקובע כי לימוד תורה ייחשב כשירות משמעותי בצה״ל, הינה עלבון צורב לכל מי שמשרת בצה״ל. נס ציונה היא העיר הבינונית המובילה בארץ בנתוני גיוס, לבנות ולבנים. הנוער הערכי והייחודי שלנו מתגייס ותורם, בשם אהבת הארץ ובזכות רוח ההתנדבות והנתינה שהם סופגים בבית ובקהילה.שירתתי 52 שנה בצה״ל ורגלי נטועות עמוק בצבא העם, השירות הצבאי הוא ערך עליון ואין דבר שמשתווה אליו".

לפני שבועות אחדים הודיע בוקסר כי הוא מצטרף גם ליוזמה של "נעים בסופ"ש", שמשמעה שתחבורה ציבורית תפעל בעיר נס ציונה החל מיום שישי הבא.

נס ציונה היא הרשות המקומית העשירית שחוברת למיזם "נעים בסופ"ש" שכבר פועל בשורת ערים בשנים האחרונות. ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר בירך על השקת המערך בעיר ואמר: "אני שמח להיות שותף עם עיריית תל אביב- יפו וערים נוספות במהלך מהפכני שנותן מענה מתקדם וסביבתי לאוכלוסיות רחבות בנס ציונה – תחבורה ציבורית נוחה וזמינה שמאפשרת חופש תנועה בסוף השבוע למי שחפץ בכך, מהווה חלופה מצוינת לרכב פרטי, חוסכת בזבוז זמן יקר על חיפוש חניה ומאפשרת לבני נוער, צעירים ומשפחות התניידות שוויונית, ללא עלות, למוקדי בילוי ופנאי בסופי שבוע. נס ציונה היא עיר של כולם, אנחנו נמשיך לתת מענים מותאמים לכלל אוכלוסיות העיר".

ראש עיריית תל אביב-יפו-רון חולדאי הצטרף לברכות: "אני מברך את העיר נס ציונה על הפיכתה לרשות המקומית העשירית שמצטרפת למערך ההיסעים נעים בסופ"ש, ובכך מאפשרת גם לתושביה את הזכות האזרחית הבסיסית להתניידות חופשית כמעט בכל זמן נתון. כולי תקווה שעוד ועוד רשויות יחברו אלינו במטרה להעניק חופש תנועה לכל מי שחפץ וחפצה בכך".

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "הצטרפותה של נס ציונה לנעים בסופ"ש אינה בגדר נס, אלא מבטאת את העובדה שמדובר בשירות חיוני ולא במותרות. ראשי הערים שמודעים לצורכי התושבים ונחשפים ליעילות השירות, מצטרפים כדי לאפשר שוויון הזדמנויות בניידות גם למי שאין לו רישיון או רכב".

הפרויקט מתרחש כבר כעת תל אביב יפו, מבשרת ציון, גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, רמת השרון ושוהם .

נושא נוסף שמעסיק את השלטון המוניציפלי הוא סוגיית בחירת רבני העיר המקודמת בוועדת החוקה. רק לאחרונה נדחתה בחצי שנה בחירת הרב הראשי מתוך טענה כי נציגים מהשלטון המקומי אולי יתחלפו באוקטובר. 

כעת יש חשש בשלטון המקומי כי יוחלשו הרשויות וראשי הרשויות בבחירת רבני עיר וגם כי התקצוב מתוך הרשות יוגדל ויבוא על חשבון רווחה חינוך ושירותים אחרים. גם בעניין זה בטוח שבוקסר ונוספים יהיו שם כמייצגי השלטון המקומי ויביעו את דעתם.

לפני כשבועיים עדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה את קביעת סכום ההשתתפות המיוחד של הממשלה בהוצאות התקציב של המועצות הדתיות לשנת הכספים 2023 בהתאם לסעיף 11ב לחוק שרותי הדת היהודים (נוסח משולב) התשל"א-1971. סכום ההשתתפות יעמוד על כ-216 מיליון שקלים. באותו דיון אמר שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין: "הצעת החוק של יו"ר הוועדה נכונה מכל בחינה, יש בחירות לרשויות המקומיות בעוד 5 חודשים, יש כמעט 100 ראשי ערים חדשים, ואז מתחילים הוויכוחים, פונים לרשות שתוסיף כסף, המועצות הדתיות צריכות תקציב שיקיים את הצרכים שלהן, המשרד לשירותי דת צריך לתת את זה בצורה מכובדת, שיפעל בצורה מכובדת, עם תקציב מראש, זו הצעת חוק נכונה ומוסרית".