כשדניאלה פראנקס פנתה לקבוצת הפייסבוק "Brits living in Israel" לאחר שהיא גילתה שטיסת על אל LY15 ללונדון חזרה לשער בגלל תקלה, היא חיפשה מישהו שיוכל לעדכן אותה לגבי מצבו. בשיחה ל"מעריב", אמרה דניאלה: "שלחתי את הבן שלי לסבתא שלו בלונדון, ואז קיבלתי טלפון ממנו שהם חוזרים לשער, לא ידעתי מה לעשות למי לפנות לגלות מה לעשות ומה קורא, אז פניתי לקבוצה לראות אם יש מישהו שיכול לתמוך".

דניאלה הוסיפה כי "אחד מחברי הקבוצה הוא אלעד, טייס ב'אלעל', אשר ראה הפוסט ופנה לחבר שלו שהטיס את המטוס המדובר, והבטיח באופן אישי שידאגו לילד. בני מטורף על תעופה, הייתה לו טיסה טובה, במיוחד לאחר שהטייס שמע עליו. אפילו נתנו לו לשבת במחלקת העסקים ובתא הטייס עד ההמראה, ובכל 5 דק הם בדקו אם הוא צריך משהו. קבוצת "Brits living in Israel" בפייסבוק, היא קבוצה שתומכת ועוזרת בכל דבר ונותנת תמיכה בכל דבר, אבל לא דמיינתי שזה יאפשר תמיכה כזו מאלעל, אני שמחה שנתנו לו חוויה טובה כרגיל".

קבוצת הפייסבוק ''בריטים חיים בישראל'' (צילום: צילום מסך פייסבוק)
קבוצת הפייסבוק ''בריטים חיים בישראל'' (צילום: צילום מסך פייסבוק)

אנטון דלין שמנהל את קבוצת הפייסבוק שבה כמעט 10 אלף בריטים שחיים בישראל, אמר ל"מעריב" כי "שוב הקבוצה שלנו עושה את העבודה כשיש עזרה, היא נועדה לא רק לייעוץ, אלא גם עוזרת לאנשים בבעיות אמיתיות, אני גאה בחברי הקבוצה שידעו לעשו הכל למען הסיוע".

אלעד, טייס בצי ה-737 של אלעל, הוא במקרה חבר בקבוצה אשר ראה את הפוסט. מיד שראה, החליט לעזור: "ידעתי שחייבים להרגיע את האמא ולתמוך בה, אז פניתי לטייס טיסה עליה היה הילד", אמר ל"מעריב". עוד סיפר כי "אני שמח שיכולנו לעזור לילד ולתת לו תחושה חיובית, זה ה-DNA שלנו באלעל, לתת לכל נוסע את התחושה הטובה ביותר".

יונתן רז ועומר פלג היו הטייסים בטיסה. עומר מסר ל"מעריב": "כצוות הטיסה, אנחנו נתקלים בהרבה פניות שונות ותמיד שמחים לסייע יחד עם מנהלי השירות בטיסה. למרות הליווי המדהים שילדים מקבלים באלעל כשהם טסים לבד, כשמדובר ביחד ללא מלווה, וההורים נמצאים במרחק גודל ממנו, צוות האויר משתדל שיעבור את החוויה הכי קלה ונעימה. היופי באלעל הוא התמציות הישראלית, שיודעת ליצור קשר מכל מקום בעולם, בכל זמן ובכיף גדול".

מיכל בנין, ראש אגף תחנת ישראל באלעל אמרה: "ילדים בני 5 עד 15 הטסים ללא ליווי מבוגר באלעל, מתקבלים על ידי דיילי מחלקת החוליה המיוחדת, האמונה על קבלת הילדים בדלפקים הייעודיים וליוויים בהקפדה יתרה וברגישות. לאורך כל המסלול, הם מלווים על ידי דיילת שהוכשרו לכך, עד לעלייתם למטוס לטיפול צוות האוויר. אנו זוכים ללוות מאות ילדים לאורך השנה, שמרגשים אותנו וחולקים עמנו חוויות וסודות, ואנו ממש גדלים יחד איתם ופוגשים אותם בחופשות במהלך השנה"