מאות נוצרים קיימו לפנות ערב עצרת תפילה ברחבת מנזר סטלה מאריס בחיפה, בעקבות העימותים שפרצו בחודשים האחרונים עם עשרות חרדים, הטוענים שהנביא אלישע קבור במתחם. כ-30 תלמידי ישיבה הגיעו גם השבוע לכנסיה. בתחילה ביום ראשון בבוקר, במטרה להתפלל ובמקום פרצו חיכוכים עם באי הכנסייה הנוצרים.

ברביעי בלילה, סמוך לשעה 3.00, הגיעו שני כלי רכב ובתוכם חרדים, שרצו להיכנס לרחבה ונהדפו על ידי צעירים נוצרים שמתנדבים במקום, כדי לשמור על המקום ושוב הוזעקה המשטרה. בשני האירועים המשטרה הגיעה ופינתה את החרדים מהמקום. גורמים בכנסיה הקתולית התריעו, כי התופעה נמשכת כבר כשלושה חודשים ולמרות כל ההתרעות, היא לא נפסקת.

החרדים שמגיעים למקום טוענים, שהנביא אלישע קבור במתחם. אבל גורמים בכניסה הקתולית הבהירו, כי המנזר נבנה כבר לפני כ-400 שנים ובמהלכן לא היו אירועים חריגים.  "הטענות האלו נשמעות מקומץ קטן של יהודים, בעוד שהכנסיה קיבלה מסרים מיהודים רבים אחרים מהזרמים השונים, בהם חרדים, שהטענה הו של אותה קבוצה אינה מקובלת עליהם. 

עצרת תפילה לצאת צום תשעה באב בסטלה מאריס בחיפה (צילום: המנזר הכרמליתי)
עצרת תפילה לצאת צום תשעה באב בסטלה מאריס בחיפה (צילום: המנזר הכרמליתי)

לעצרת הערב הגיעו שלושת ראשי הכנסיה הנוצרית בישראל – היוונית-קתולית, הלטינית והמרונית. לצידם הגיעו גם ראשי ערים, בהן ראשת עיריית חיפה עינת קאליש-רותם וראשי רשויות מהצפון. בנוסף, הגיעו עשרות יהודים, דרוזים ומוסלמים כדי להביע תמיכה. בתום עצרת התמיכה, שעברה ללא אירועים חריגים, פורסם גילוי גילוי דעת של הכנסיה הנוצרית בישראל, הדורשת לפועל להפסקת התופעה ולשמירה על המקומות הקדושים לנצרות.

בכנסיה הקטולית ציינו עוד, כי גם הוותיקן הביע תמיכה והזדהות. "עצרת התפילה היא מסר, שכבר כמה חודשים שאנחנו דורשים מפוליטיקאים ומנהיגים לפתור את הבעיה, אבל היא הולכת ומחריפה. הערב שמנו את הדברים בידי האל, עם מסר ברור שהאמון בפוליטיקאים מאוד מוגבל. אנחנו מאמינים שהמשטרה פועלת על פי הנחיות והיא עושה את המינימום הנדרש. היא יכולה לעשות יותר ולהחזיר את הדו קיום למקום".