ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב היוצא, נכנס היום (שלישי) רשמית לתפקידו החדש כמפקד מחוז דרום. במהלך הטקס, נשא דברים ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', וטען כי משטרת ישראל נמצאת במצב קשה, שמשפיע על תחושת הביטחון האישי של האזרחים. "לא עליתי עם דפים, עליתי עם דפי הלב. אני זועק אל מדינתי, הרבה מאוד שרים וממשלות שהתחלפו. זעקה זאת היא זעקה של המשטרה בדרום", ציין. 

חמישה נעצרו לאחר שהפיצו סרטונים אינטימיים של קטינות בטלגרם
ביצעו ירי מקטנוע ונמלטו: פוענח רצח ליאור גרינברג בחולון

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נכח גם הוא במעמד, ונשא דברים: "רבים בקהל החשוב הזה – תושבי הדרום - בוודאי חולקים איתי את האהבה המיוחדת הזו, ומבינים היטב את שעל ליבי. כשאני מגיע לדרום אני מרגיש בבית, אני מרגיש את החום של האנשים, את האהבה האינסופית ואת ה-DNA הכל כך ברור של אנשים טובים, ערכיים, ציוניים, אוהבי מדינת ישראל|. 

"ממשלת ישראל הנוכחית משקיעה רבות כאן בדרום ותעשה הכל כדי להצליח", הוסיף, "רק אתמול העברנו חוק למאבק בפרוטקשן, שסוף סוף נותן מענה לתופעה החמורה הזו. החוק הזה משנה סדרי עולם ונותן כלים. קובע עונש מאסר חובה, מאפשר חילוט כסף ומכוניות ואני מקווה שהחוק הזה יעשה את שלו. בדרום, אולי יותר מכל מקום אחר, ניתן לראות בבירור, עד כמה השתנתה מפת האיומים על החוסן הלאומי שלנו, כאשר העורף האזרחי מוצב בחזית האיום, בעיות המשילות, הפרוטקשן, והפשע שמוכרים לכולנו".

"אל מול איום הרקטות והחדירות לשטח הדרום ניצב כאן צבא איתן וגם ניצבת משטרת ישראל בכל כוחה. אל מול איומי הפשיעה הפלילית והפשיעה הלאומנית – נחזק עוד ועוד את כוחה של המשטרה. אני מאמין בכוחה של המשטרה, אני מאמין ביכולות של הקצינים שלנו. אני יודע שאנחנו יכולים להצליח", ציין.

איתמר בן גביר מודה לרנ"צ יעקב שבתאי על שירותו כמפכ"ל. ללא קרדיט (צילום :ללא קרדיט)

"המדיניות היא אותה מדיניות כל הזמן. דין תושבי הדרום כדין תושבי תל אביב, דין חרדים כדין מתנחלים, כדין מפגיני קפלן. כולם שווים בפני החוק", הוסיף, "תכניות הדגל של המשרד לביטחון לאומי נועדו לחזק את יכולות השיטור בנושאים החשובים ביותר לציבור בדרום. תקציב המשטרה לשנתיים הללו נושא בשורות אדירות למשטרה בכלל ולדרום בפרט. הערים והישובים במחוז דרום יזכו ליותר כח שיטור, בדיוק במקומות ובנושאים שהם זקוקים להם כל כך".

"הבשורה הנפלאה הזו של 3,225 תקנים שהבאנו ועוד 1,700 תקנים לא מאוישים ואני אומר לכם המפקדים, תביאו יותר - נקלוט יותר. אנחנו יכולים לקלוט גם 7,000 ו-8,000 שוטרים ולוחמים. אני חושב שזה האתגר שלנו ובשביל זה הבאנו בשורה נפלאה, העלינו משכורות ועכשיו המשימה היא של כולנו, של כל מי שנמצא כאן, אנחנו צריכים שוטרים, אנחנו צריכים לוחמים. הטובים למשטרה. אני לא שוכח לא רק להביא חדשים, אלא גם לשמר את אלה שנמצאים כאן ומבחינתי הבשורה החשובה שאני מביא להם מעבר לדאגה ולתקציבים, זה בשורת הגיבוי. שכל השוטרים והשוטרות, הלוחמים והלוחמות יודעים שיש להם גב", ציין.

לסיום אמר בן גביר: "אנחנו בעזרת השם נעשה הכל כדי להתמודד עם תופעת דמי החסות, לשמור ביחד על אדמות המדינה ואני מקווה ומאמין שנטפל גם בתופעות כמו פוליגמיה, של החפצת ופגיעה בנשים. המשך העצמת המשטרה והשוטרים בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון לאומי ואני לא מתכוון להרפות מכך. הגעתי לכאן לפני חצי שנה, דיברתי על העלאת משכורות, על העלאת תקנים, אז זה נשמע רחוק מאוד והיום אני רוצה תודה רבה למפכ"ל שהובלנו ביחד את הנושאים הכל כך חשובים האלה. בנגב יבחן העם. בנגב תיבחן המשילות. בנגב תיבחן מדינת ישראל ואני מאמין ביכולות שלנו ובעזרת השם ננצח".

במהלך דבריו של ראש עיריית באר שבע דנילוביץ', הוא הטיח האשמות בהתנהלות מול המשטרה, לאורך השנים האחרונות: "היו לי טענות קשות למשטרה, אבל אני התפקחתי, אלה שנשארו פה הם הגיבורים הגדולים. בשנים האחרונות אנחנו בתהליך התפוררות. היה קל לקום וללכת, ואלה שנשארו הם בשליחות כאן. אי אפשר לומר שבשנים האחרונות קל לנו, מדינת ישראל פגעה באופן קשה מאוד במשטרת ישראל. המשטרה היא של כולנו וראוי שתהיה איכותית ויש לה מעמד. כשהיינו ילדים התחפשנו לשוטרים, הם היו דמויות הערצתינו. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש עם עצמנו".

רוביק דנילוביץ'  (צילום: פרטי)
רוביק דנילוביץ' (צילום: פרטי)

"לגייס שוטר או שוטרת זה לא מהיום למחר. אני מקווה מאוד שהצעירים יבינו שזה האתגר הבא. זאת המדינה שלנו וזאת שליחות חשובה לביטחון מדינת ישראל. אבל בינתיים חייבים להבין את המציאות. אנחנו נמצאים באירוע גדול. רוב המכריע של מדינת ישראל רוצה שקט ושלווה, לקום וללכת לעמל יומו בבטחה, לעשות ספורט בלי שאף אחד יטריד אותו, האירוע הזה שיש לו כמה חזיתות, דאגנו אנחנו כמדינה לכרסם ולכרסם בכוחה של המשטרה", הוסיף. 

מפקד מחוז דרום הנכנס, פנה בדבים שנשא מיד לאחר מכן לראש העיר: "רוביק, כולנו רוצים משטרה חזקה שתכה ביד ברזל באזרח העברייני וכפפות משי באזרח שומר החוק".