שליח הסוכנות היהודית איל בוחניק (28) סיים בימים אלה שליחות ארוכה של הסוכנות היהודית באוניברסיטת ראטגרס בניו ג׳רזי, שם פעל במשך שנתיים להצמיח מנהיגות יהודית בקרב הסטודנטים בקמפוס, על רקע הזינוק בתקריות האנטישמיות. עם שובו מהשליחות, הגיעה יחד עמו לישראל אשתו שולי (23) שגדלה בקהילה היהודית בניו יורק ועתה החליטה לעלות ארצה, בעקבות אהבתה הכפולה – לשליח הישראלי ולמדינת ישראל. 

איל בוחניק ושולי בולטון הכירו לראשונה במחנה הקיץ בקולורדו בשנת 2018. בוחניק סיים את שירותו הצבאי ונשלח מטעם הסוכנות היהודית להדריך נוער יהודי במחנה הקיץ של רמה בקולורדו. בולטון, שגדלה בקהילה היהודית בניו יורק, בדיוק סיימה לימודי תיכון והדריכה במחנה. השניים הדריכו יחד ותוך ימים ספורים המשימה החינוכית המשותפת צמחה לסיפור אהבה. ״כשהמחנה הסתיים התארחתי בבית של משפחתה בניו יורק. הכרתי את האחים שלה ואת ההורים, שניהם רבנים קונסרבטיביים, והקשר התהדק עוד יותר״.

בסיום השליחות איל שב לישראל ושולי התחילה את לימודיה באוניברסיטה. במשך שנתיים ניהלו בני הזוג קשר רחוק טווח - כשהוא בחיפה והיא בניו יורק. בחורף שולי ביקרה בארץ במסגרת תכנית תגלית, בקיץ הדריכו שניהם שוב במחנה הקיץ בקולורדו ובין לבין נפגשו במדינות שונות בעולם. באמצע השנה השנייה של הקשר מרחוק פרצה הקורונה ולמרות המגבלות על טיסות וביקורים, הקשר נשמר ואף התחזק.
 
בשנת 2021 שולי הגיעה לשנת לימודים בישראל ובסיומה שבה לארה״ב. באותה תקופה סיים איל תואר ראשון באוניברסיטת חיפה, ויצא לשליחות נוספת של הסוכנות היהודית בארה״ב - הפעם באוניבריסיטת ראטגרס-ניו ג'רזי, שם שירת במשך שנתיים ופעל להצמיח מנהיגות יהודית בקרב הסטודנטים בקמפוס. עשרות שליחים של הסוכנות היהודית פועלים בקמפוסים ברחבי צפון אמריקה ומחזקים את הסטודנטים היהודים על רקע התגברות התופעות האנטישמיות והאנטי ישראליות. ״במהלך שנת השליחות הצעתי לשולי נישואין ליד האוניברסיטה בה למדה״ מספר בוחניק בהתרגשות.
 
בקיץ שעבר התחתנו בני הזוג בישראל. ״הבאנו את כל המשפחה שלה לפה להכיר להם את ישראל״. בחורף האחרון נסעו להתחתן שוב בארצות הברית. ״עשינו את המסלול ההפוך, ובנובמבר הבאנו את כל משפחתי לארה״ב, והתחתנו בפעם השנייה בתוך המבנה של ההילל באוניברסיטה שבה שירתתי מטעם הסוכנות היהודית. כשבני משפחתי ביקרו בארה״ב, הם פגשו קהילה קונסרביטיבית לראשונה בחייהם״, מספר בוחניק.
 
לפני ימים אחדים בוחניק סיים את השליחות של הסוכנות היהודית ושב ארצה עם אשתו שולי, שעשתה עליה בעקבות אהבתה הכפולה – לשליח הישראלי ולמדינת ישראל. שני בני הזוג יגורו בעיר חיפה. "רציתי לעשות עלייה מגיל 14, וכשפגשתי את איל, הכל הסתדר בדיוק לפי התוכנית," מוסיפה שולי. ״למרות כל האתגרים שעברנו, הדרך המשותפת הובילה אותנו בדיוק למקום שבו אנחנו צריכים להיות, ולבנות בית משותף בארץ ישראל, בית משותף של שליח חוזר ועולה חדשה״.

יו״ר הסוכנות היהודית אלוף במיל. דורון אלמוג: ״אלפי השליחים של הסוכנות היהודית, שמשרתים בכל שנה בעשרות קהילות יהודיות בעולם, מהווים גשר חי לשותפות שמתקיימת בין מדינת ישראל לבין יהדות התפוצות. הסיפור המרגש של שליח הסוכנות אייל ואשתו שולי שמקימים בית בישראל משקף את אהבתם המשותפת למדינת ישראל, הנס האחד אין שני״