נעמת ושדולת הנשים הגישו בסוף השבוע פנייה דחופה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בדרישה לעצור את התוכנית הניסיונית של השרה להגנת הסביבה עידית סילמן להפרדה בין גברים ונשים בכניסה לאתרי מים של רשות הטבע והגנים, שאמורה להתחיל השבוע באתרים עינות צוקים ועין חניה.

הארגונים דורשים מהיועמ"שית להורות באופן מיידי על ביטול ההפרדה על בסיס מין בכניסה לשמורות גם בימים ובשעות שמעבר לשעות הפעילות "הרגילות". "רשות הטבע והגנים הינה רשות מנהלית, וככזו היא מוסמכת לעשות רק מה שהחוק מתיר לה. קביעת מועדים שבהם תותר הכניסה לפי מין לאתרים השונים איננה בין הסמכויות המוקנות לרשות הטבע בהתאם לחוק הקובע את תפקידיה וסמכויותיה, ולפיכך קביעה כאמור מהווה חריגה מסמכות, ומנוגדת גם לכללי המשפט המינהלי", מצוין במכתב הארגונים ליועצת המשפטית לממשלה.

בנעמת ובשדולת הנשים הוסיפו: "הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי מהווה הפליה אסורה ומנוגדת לדין. הפרדה כזו מנוגדת הן לכללי המשפט החוקתי, הן לכללי המשפט המנהלי והן לכללי המשפט הפרטי. משאבי הטבע הם נחלת כלל הציבור בישראל, הם חלק מהמרחב הציבורי, וככאלה עליהם להיות שוויוניים ופתוחים לכל, בכל עת, ולאפשר גישה מלאה אליהם, ללא הבחנה. אנו קוראות לכן לעצור את הכוונה לקיים את הפיילוט המפלה הזה, שהרי קיומו מהווה פגיעה חמורה בעקרון השוויון, איסור ההפליה וחופש התנועה, בניגוד מוחלט לדין ולחובות החלות על רשות הטבע והגנים מכוח הדין, על כל המשתמע מכך".