לפני כשבוע, יפית יוסיפוב, בת 30 מחולון, הבחינה כי תינוקה, שנולד לפני ארבעה שבועות, בוכה ללא הפסקה. כשכל הניסיונות להרגיעו לא צלחו, החליטה לבדוק את גופו ואז הבחינה שליד מפשעתו ישנה בליטה גדולה וכחולה שהדליקה אצלה נורה אדומה, ומיד הזמינה אמבולנס.
יפית תיארה: "כשראיתי את הבליטה, קישרתי מיד שמדובר באותה בעיה ממנה סבלו שני אחיו הגדולים, שאובחנו עם "בקע מפשעתי כלוא. לכן הבנתי שעליי לפעול מהר ולהביאו לאיכילוב, על מנת שיוכל לקבל את הטיפול הטוב והיעיל ביותר". 

ד"ר חגי קמר, רופא בכיר במחלקת כירורגיית ילדים באיכילוב, סיפר: "לאחר שבדקתי את התינוק, כל הממצאים הובילו לאבחנה שאכן מדובר בבקע מפשעתי כלוא, כלומר 'היתקעות' של מעי בתוך התעלה המפשעתית, מצב שעלול לגרום לנזק למעי או לאשך באותו הצד בשל לחץ על כלי הדם. לאחר שניסיונות להחזיר את הבקע לחלל הבטן תחת הרגעת התינוק עם מי סוכר וטשטוש קל לא הצליחו, החלטנו לקחת את התינוק לחדר ניתוח".

"במחלקת כירורגיית ילדים כאן באיכילוב, בניגוד למקומות רבים אחרים, אנו מבצעים את הניתוח בגישה זעירה פולשנית (minimal invasive) בלפרוסקופיה", הסביר הרופא הבכיר. "כלומר, הכנסת מצלמה עדינה לחלל הבטן דרך הטבור וניפוח של חלל הבטן בגז. השיטה הזו מאפשרת לנו להחזיר את הבקע (המעי שתקוע במפשעה) לחלל הבטן, תוך בחינת גרימת נזק והקלה על השחרור מהמפשעה. היתרונות בשימוש בשיטה לפרוסקופית להחזרת הבקע ותיקונו, מאפשרים ודאות גבוהה יותר בקשר למצב (בריאות המעי שהיה כלוא בבקע והמצאות בקע בצד השני) ומאפשרים לקצר את זמן האשפוז מבלי להמתין לניתוח לתיקון הבקע ולהעביר את התינוק שתי הרדמות, תוך בטיחות טיפול מקסימלית".

הניתוח בוצע בהצלחה על ידי צוות הכירורגיים המקצועי בהובלת ד"ר חגי קמר וד"ר אודליה אשל פורר, והתינוק הקטן חזר לחיק משפחתו לאחר שני ימי אשפוז בלבד.

יפית סיכמה והעבירה למסר להורים בישראל: "תקשיבו לאינטואיציות שלכם, אם הבכי של התינוק לא מפסיק ונהיה טורדני מדי, אל תהססו להוריד להם בגדים ולבדוק את גופם, בסוף לא כל בכי זה מגזים של הבטן, מי כמוני יודעת".