הסוכנות היהודית תפתח החודש 15 מכינות קדם צבאיות חצי שנתיות שיתנו מענה לאתגרים מרכזיים בחברה הישראלית ויעניקו  הזדמנות שווה לצעירים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית המבקשים להשתתף במפעל המכינות. 

בין השאר יופעלו מכינות אופק הפונות לאוכלוסיות מגוונות בישראל ומכינות ״קול עמי״ אשר משלבות יחד עם החניכים מישראל גם צעירים יהודים מ-30 מדינות בעולם. 

סך הכל ישתתפו במכינות של הסוכנות היהודית כ 700 בוגרות ובוגרי תיכון. החניכים ישתתפו במפגשים ובפעילויות להכרת האתגרים בחברה הישראלית וערכי צה״ל. המכינות ימשכו כחצי שנה ויאפשרו לצעירות ולצעירים להתגייס לשירות במרץ 2024. 

יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג נפגש היום בבניין הסוכנות היהודית בירושלים עם מנהלי המכינות ואנשי הצוות: ״מכינות הסוכנות היהודית משקפות את הגיוון של האוכלוסייה בישראל. אנו פועלים על מנת לקרב לבבות בין כל חלקי האוכלוסיה, להרבות אהבה ולהצמיח דור של מנהיגים. 

הצעירים המתחנכים במכינות הסוכנות מתגייסים לשירות משמעותי מתוך מחויבות גדולה למדינת ישראל. הם, שסופגים ערכים ולומדים לשמוע דעות מגוונות יהוו דור חדש של מנהיגים שימשיכו להצמיח את הסטארט-אפ ניישן. אני גאה בצעירים ובמנהלי המכינות ומאחל להם הצלחה רבה״.