אור פנירי בן ה־16 מירושלים מטופל במחלקה ההמטו־אונקולוגית בבית החולים שערי צדק לאחר שאובחן עם גידול סרטני במוח. אור מחובר לעמותת "חיינו", הדואגת לרווחתם של ילדים חולי סרטן מכל הקהילות היהודיות ברחבי העולם, וכששמע על מחנה הקיץ של העמותה בארה"ב רצה כמו חבריו לצאת לנופש במחנה.

"הרופאה המטפלת והצוות הבינו כי בשל מצבו הרפואי של אור הוא לא יוכל לצאת למחנה. האפשרות היחידה הייתה שיהיה רופא שיהיה צמוד רק אליו בטיסה ושיהיו התאמות ספציפיות עבורו במחנה הקיץ. חשבנו לעצמנו שזו משימה בלתי אפשרית", מספרת ויקי, אמא של אור. מה שאור לא ידע זה שהצוות בשערי צדק וצוות עמותת "חיינו" עושים הכל כדי שכן יוכל לצאת למחנה. "יממה לפני הנסיעה, אור קיבל את הבשורה המשמחת", מספר מנכ"ל "חיינו", אלעד מימון, "התאמנו הכל עבורו והדבר היחיד שנשאר זה שיהיה רופא שילווה אותו בטיסה״. שעות ארוכות של מתח עברו על אור, עד שאחד הרופאים במחלקה נרתם למשימה.

ד״ר מיקי סורוצקין, שלקח על עצמו את המשימה ללוות את אור, מספר: "מהרגע שקיבלתי את הבקשה לצאת עם אור לארה"ב, התחלתי לבדוק מול החולים שאני מטפל בהם האם יש לי חלון זמן שאני יכול לצאת לטיסה ולחזור מיד למחלקה. לאחר שהתברר לי שיש לי גיבוי מהצוות במחלקה, לקחתי על עצמי את המשימה ויצאתי לדרך. מיד אחרי הטיסה ארצה, חזרתי לחברים של אור במחלקה ששמחו שהצליח בסופו של דבר להגשים את החלום שלו".

מדובר במחנה שנמשך 14 יום. הילדים מלווים בצוותים רפואיים המנטרים את מצבם הרפואי לכל אורך ימי המחנה ודואגים שיקבלו את הטיפול המתאים בהתאם להנחיות המרכזים הרפואיים שבהם מטופלים הילדים.