אתמול נערך טקס קבלת המתנדבים החדשים מתוכנית ״גדולים במדים״ של עמותת "יד לילד המיוחד" במחוז דן, פיקוד העורף. בין המתנדבים היה גם הר מירון בראון, אחיו של יהודה בראון שהשתחרר לאחר שירות במחוז במסגרת "גדולים במדים" וזכה להעניק מדים לאחיו הקטן.

חיה, אמו של הר מירון, אמרה בסוף הטקס כי "ההרגשה שלנו מצוינת. רוב הבנות שלי עשו שירות לאומי ואחת עשתה צבא. יודוש התגייס ובעקבותיו גם הר מירון. רצינו שיעשה שירות לאומי, אבל לא הסתדר אז אנחנו עושים לו חיול והתנדבות כמו יודוש. המשפחה מאוד שמחה שהוא גם עושה צבא. המשפחה שלנו מונה עשרה ילדים, יודוש הוא השלישי והר מירון החמישי בין האחים. בהתחלה התלבטתי בין שירות לאומי לצבא, אבל בעלי רצה שהוא יתגייס ואני מאושרת.

"יודוש והר מירון שונים משאר הילדים בכך שליודוש בתור ילד הייתה אפילפסיה ובעיות של היפראקטיביות, מה שילדים אחרים יכולים לשבת ולעשות דברים, יודוש תמיד יחפש במה לגעת או מה לעשות והר מירון צריך שקט נפשי, לא אוהב רעש".

הר מירון יחד עם 10 חברים נוספים, החלו את התנדבותם באופן רשמי, כאשר התפקידים אותם ייבצעו מתחלקים בין עבודה לוגיסטית לעבודה אדמיניסטרטיבית יחד עם שאר החיילים, ובכך עושים צעד נוסף אל עבר שילוב שוויוני באוכלוסייה. סדר היום שלהם מתחיל מיציאה בבוקר מההוסטל מרשת מערכי הדיור "בית עדן" שנמצא ברמלה, מגיעים לבסיס פיקוד העורף, וכשמסיימים יום מלא בעשייה, חוזרים להוסטל לפעילויות פנאי עשירות בשעות אחר הצהריים יחד עם הצוות הטיפולי של ההוסטל.
   
סער אראל, מנכ"ל רשת מערכי הדיור בית עדן: "הר מירון ושאר המתגייסים והמתגייסות החדשים הם דוגמה ומופת לכך שאין דבר העומד בפני הרצון. הנחישות שלו ושל חבריו להתגייס לשירות התנדבותי בצה"ל ריגשה את כולנו, ואנו שמחים וגאים שזכינו לקלוט וללוות את התהליך של הר מירון ושל עוד עשרות נערים ברחבי הארץ שמבצעים התנדבות בצבא. "גדולים במדים" היא תוכנית מופלאה, וכולי תקווה שעוד ועוד אנשים עם צרכים מיוחדים ישתלבו בצה"ל- זהו המפתח להשתלבות בחברה".

את הקבוצה החדשה אימץ הבנק הבינלאומי. יו"ר הבנק רון לבקוביץ' אמר בטקס: "אנחנו רואים חשיבות רבה לסייע לצעירים הללו להשתלב בקהילה, בצבא ובעולם התעסוקה ולהפוך לבוגרים עצמאיים כלכלית וחברתית ולצמצם את התלות שלהם בקהילה״.