אפליקציה חדשנית תסייע לאנשים עם מוגבלות להתנייד באוטובוסים של חברת דן. היישומון החדש, שמופעל כ"פיילוט" בקו 67 של דן בתמיכת המרכז לעיוור בישראל, מסייע ללקויי ראייה ולאנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים לדעת כאשר אוטובוסים מגיעים לתחנות, וכן מסייע לנהגים לדעת כשהנוסעים רוצים לעלות לאוטובוס.

לפי נתונים של מכון ברוקדייל והביטוח הלאומי, אנשים עם מוגבלות מהווים 18% מהאוכלוסייה בישראל. אדם עם עיוורון או לקות ראייה שנוסע בתחבורה הציבורית חווה קושי יומיומי של פספוס הקו שלו, בעיקר בתחנה מרובת קווים. הוא מתקשה לזהות את הקו שלו, ולכן לא יכול לסמן לנהג שהוא רוצה לעלות. עד שהוא מברר איזה קו הגיע, פעמים רבות האוטובוס ממשיך.

האפליקציה החדשה, "סטפ היר", מביאה לזיהוי מדויק של התחנה בעזרת ה"שלט הקולי" המותקן בתחנה - רמקול חכם המופעל רק כאשר אדם עם האפליקציה נמצא בקרבתו. הקול הנשמע מהרמקול ב"שלט הקולי" שבתחנה מהווה סיוע חיוני ללקויי הראייה למצוא ולזהות אותה.

כאשר הנוסע מגיע לתחנה, האפליקציה מקריאה לו את הקווים המגיעים לתחנה ואת זמני ההגעה הקרובים. לאחר שהנוסע בוחר את הקו הרצוי לו, נשלחת הודעה לנהג כי אדם עם מוגבלות ממתין בתחנה הבאה.

שתי דקות לפני שמגיע הקו הרצוי לו, הנוסע מקבל התראה קולית שהקו מגיע. האפליקציה מסייעת גם לנוסעים הנעזרים בכיסא גלגלים - הנהג יודע לעצור קרוב לתחנה ולמדרכה כדי להוציא את הרמפה המאפשרת עלייה מונגשת לאוטובוס. המשתמשים מקבלים התראה על הגעת הקו, ויכולים להתכונן בזמן.

הודיה מור, לקוית ראייה (34) מפתח תקווה: "החוויה היא קשה. חלק מהנהגים עוצרים רק אם מישהו מסמן להם לעצור. אין לנו את היכולת לעצור את הקו, ואם אין אף אחד בתחנה אנחנו ממש חסרי אונים. אם הם כבר עוצרים, הם לא בהכרח עוצרים מולנו - ואז אין לנו יכולת למצוא את האוטובוס. אני חווה את זה כל יום לפחות פעם־פעמיים, זאת השגרה שלנו. הנהגים הם העיניים שלנו במצבים כאלו".
אסף סבן, מנהל מערכות המידע של דן, הסביר כי "נוסעים עם מוגבלויות סובלים במשך עשרות שנים מקשיים בנסיעה בתחבורה הציבורית בישראל. בעזרת הטכנולוגיה החדשנית אנחנו מסוגלים לשפר עבורם את חוויית הנסיעה, וכן לוודא כי הנהגים מודעים לנוסעים ומסייעים להם ככל האפשר".