האלימות בחברה הישראלית בכלל, והאלימות נגד נשים בפרט, לא יורדות מהכותרות. דוח מבקר המדינה שפורסם ביוני 2021 מצא עלייה של 800% בפנייה למוקד 118, ש־6,546 נשים ו־754 ילדים טופלו עקב אלימות במשפחה, וגורמים בתחום מצביעים על כך שהמצב רק מחמיר.

שורת יוזמות, התארגנויות וקמפיינים יועדו לטפל בסוגיה הקשה, אך הנתונים מראים כי התקציבים המופנים לנושא מוקדשים בדרך כלל לסוגיות טיפול, אכיפה וענישה, בעוד 1% בלבד מופנה למניעה.

ידע מחקרי שנאסף במסגרת "קווים אדומים", יוזמה רב־מגזרית מבית ארגון שיתופים, הצביע על אלימות כלפי נשים צעירות שזו מערכת היחסים הראשונה שלהם כסוגיה שפעילות ממוקדת עשויה להביא למניעתה.

יוזמה חדשה, "מניעים.ות שינוי", פרי פיתוח של קהילת רועי (ROI Community) וקרן שוסטרמן, תשים את הזרקור על התופעה עם דרך פיתוח והכשרה של יזמים ויזמיות בארגוני חברה אזרחית ועצמאים על מנת לבנות את יכולותיהם להוביל תוכניות חברתיות חדשות להתמודדות עם התופעה. בימים אלה התוכנית סיימה לגייס את 18 היזמים הבאים, מנהלות ומנהלים בדרגי ביניים בעלי יכולת להוביל שינוי, שיוכלו להתמקד באתגר.

משתתפי התוכנית יזכו להכשרה ייחודית במשך ארבעה חודשים שתכלול תכנים וידע ממגוון הארגונים הפועלים בנושא, ויקבלו תקציב ראשוני וכלים לקידום היוזמה שיפתחו. מירב דדיה מולד, מנהלת תחום חברה ורווחה בקרן שוסטרמן, מסבירה כי מטרת התוכנית היא "ליצור תנועה של חדשנות בתחום המניעה של אלימות מגדרית בישראל".

ברי רוזנברג, מנהל שותף בקהילת רועי, מוסיף: "אנחנו משתמשים בידע ובניסיון שצברנו בבניית רשת יזמים צעירים ובמתודולוגיות לשינוי חברתי כדי לקדם פתרונות לאתגרים מורכבים בחברה שלנו, ואני גאה שאחד האתגרים הראשונים שבחרנו להתמודד איתם הוא מניעת אלימות נגד נשים".