מחווה מרגשת אירעה לזכרה של מיסון כיאל. כיאל ז"ל הייתה במשך עשרים שנה מטפלת מסורה במחלקה הסיעודית בבית האבות הסיעודי "בית הזית" מקבוצת "עמל ומעבר" בקיבוץ שומרת. היא הלכה לאחרונה לעולמה בגיל 52, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. כשנודע לעובדים, לדיירים ולבני משפחותיהם על פטירתה, זלגו הדמעות על לכתה בכל פינה בבית האבות.

בעקבות האבל הכבד, הוחלט בבית האבות לצאת לחוף הים בעכו על מנת להקל על הכאב והעצב ששרר בבית האבות. כתוצאה מכך, נוצרה קבוצת הליכה ופילאטיס בחוף "ארגמן" בעכו, אליה הלכו העובדים כדי להנציח את זכרה. את הקבוצה מובילה מי שהייתה חברתה הטובה ביותר, רוזלין אינדראוס, שעובדת כפיזיותרפיסטית ב"בית הזית". 

מיסון כיאל ז''ל (צילום: ״בית הזית״)
מיסון כיאל ז''ל (צילום: ״בית הזית״)

"אני רואה את הקבוצה הולכת וגדלה משבוע לשבוע", אומרת רוזלין אינדראוס, "זה גורם לי להתרגשות רבה ומאפשר לנו לשמר את הזיכרון שלה. יתרה מכך, אנחנו גם שוקלים לאפשר משפחות של הדיירים להצטרף לפעילות החשובה הזו". כיום מונה הקבוצה 15 משתתפות, ובכל שבוע, כאמור, מצטרפים אליה משתתפים נוספים.

משתתפות ההליכה המשותפת על חוף הים מספרות כי ההליכה עושה להן טוב וכי הן עוצרות, נזכרות בה, מדברות עליה ומקדישות כל פעם כמה מילים לזכרה. כיאל ז"ל התגוררה בביישוב ג'דיידה מכר. היא הותירה אחריה הורים, אחים ואחיות. עמיתיה לעבודה מספרים עליה שהיא הייתה אישה מלאת חיים, אנרגטית ודומיננטית שלא היה ניתן לפספס את נוכחותה. בנוסף, סיפרו שהדיירים אהבו אותה מאוד והיו ממש מחוברים אליה. 

מנהלת "בית הזית", סמר אבראהים: "מותה הותיר הרבה כאב בליבם של העובדים, הדיירים והמשפחות שלהם. מצד שני, המשבר הפך להזדמנות כדי לעשות טוב לאחרים ולהנציח את זכרה".