ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, פרסם היום (רביעי) סרטון בחשבון הפייסבוק האישי שלו ובו אמר כי שרת התחבורה, מירי רגב, הזמינה אותו לטקס חנוכת הקו האדום של הרכבת הקלה שיתקיים מחר בדיפו בפתח תקווה. עם זאת, ראש העיר הדגיש כי הוא לא מתכוון להגיע, וציין: "זו המחאה שלי".

חולדאי הוסיף: "פתיחת הרכבת היא אירוע היסטורי וחשוב, אירוע שחיכיתי 23 שנים שיקרה, זו באמת התרגשות גדולה. לא אחמיץ ואגיע לנסיעה ביום שישי עם הנוסעים הראשונים. חזון שהפך למציאות. כמי שתומך ומקדם תחבורה בסופי שבוע, אני אומר כבר זמן רב - הרכבת הקלה חייבת לפעול ושרת את הציבור גם בסופי שבוע. כה ראוי במדינה ליברלית ודמוקרטית".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לקראת הרגע ההיסטורי של הפעלת הקו האדום ברכבת הקלה ביום שישי הקרוב, יצאה היום נסיעת המבחן האחרונה עם שרת התחבורה מירי רגב ואנשי תקשורת רבים. סמוך ליציאת הרכבת הקלה מתחנת ארליך בשדרות ירושלים בתל אביב הפגינו עשרות פעילי מחאה שנדרשו לשמור על מרחק. הם צעקו "דמוקרטיה" והניפו דגלי ישראל. הרכבת התעכבה בכמה דקות בשל חסימות בדרך אבל הרגע ההיסטורי הגיע כשנכנסה לתחנה.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "זה סיור אחרון לפני הרגע שכולנו חיכינו לו". כשנשאלה על השבתת הרכבת בסופי השבוע אמרה רגב: "יש סטאטוס קוו וחוק. שבת הוא יום מנוחה ונשמור על הסטטוס קוו".

הרכבת הקלה בגוש דן (צילום: אבשלום ששוני)
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום: אבשלום ששוני)

הקו האדום מתחיל מפתח תקווה ומשם ממשיך דרך ציר ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן עד מרכז תל אביב בתנועה תת קרקעית. בשדרות ירושלים הקו חוזר להיות עילי והוא מסתיים בבת ים. אורך הקו כ-24 ק"מ, מחציתם מתחת לפני הקרקע, והוא כולל 34 תחנות. הנסיעה מפ"ת עד בת ים תימשך שעה ו-20 דקות.

בשלב הראשון התדירות תהיה כל 5-6 דקות כאשר יופעלו 26 רכבות שכל אחת מהן תוכל להסיע 500 נוסעים. על פי התוכנית יגיעו עוד 10 רכבות והתדירות תרד לכל 3 דקות. הצפי הוא שתוך כמה חודשים כ-250 אלף איש ישתמשו כל יום ברכבת הקלה.