כשבית המשפט קובע שיש להוציא ילדים מבית הוריהם באופן מיידי בשל סכנה מוחשית הנשקפת לחייהם, נוצר צורך דחוף במציאת מסגרת חלופית, בטוחה ומפוקחת, שתספק להם בית חם באופן זמני.

משפחות אומנת חירום מהוות מקלט מיידי עבור ילדים מגיל ינקות ועד גיל 6, והן מלוות על ידי גופי אומנה המפוקחים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי, כמו ארגון אור שלום המטפל בילדים ונוער בסיכון שהוצאו מחזקת הוריהם על ידי רשויות הרווחה בכל אזור המרכז שבין חדרה לגדרה.

כיום ישנן בארגון חמש משפחות אומנת חירום הזמינות 24/7 לקליטת ילדים, בעודן מטפלות כל אחת בכל זמן נתון בחמישה תינוקות ופעוטות. אבל בחודשים הקרובים אמורות לסיים את תפקידן שתיים מחמש המשפחות. "אנו זקוקים למשפחות אומנת חירום נוספות, כדי שילדים לא ייאלצו להמתין במסגרות המסכנות את חייהן או בכאלה שאינן מספקות להם את הביטחון, ההגנה והחום הנדרשים לשיקומם. אנו צריכים עזרה בהעלאת המודעות לנושא הכל כך חשוב הזה ובגיוס משפחות חדשות", אומרת תמימה סהר, מנהלת מערך טרום־אומנה בארגון אור שלום.

הארגון פונה לציבור ומבקש מכל משפחה הרואה עצמה מסוגלת למשימה החשובה כל כך - ליצור קשר עם אור שלום בדוא"ל [email protected] ובטלפון או בוואטסאפ במספר 051-2400312.

התנדבות לא צפויה של סיוע לארגון בהעלאת המודעות לנושא נרשמה לאחרונה מצד תמר מושקוביץ, בת 12 מגבעת שמואל, שבחרה להקדיש את אירוע בת המצווה שלה לגיוס האורחים ביצירת סלסילות בד, שבתוכן יש בובה ומשחקים שונים עבור ילדי משפחות אומנת החירום, כאשר לכל מארז מצורף מכתב עבור המשפחות, שבו נכתב: "אנו מקווים שהסלסילה הקטנה הזו תסייע להעלות חיוך גדול על פני הילדים, ותקל במשהו על הימים המאתגרים שהם עוברים. בהוקרה ובהערכה על עשייתכם המדהימה והמבורכת".

משפחתה של תמר הכירה את ארגון אור שלום בזכות חברת משפחה שעובדת בו. "הרעיון היה שהילדים מגיעים למשפחות אומנת חירום והם בשלב שבו הם תלושים ובחוסר ודאות, ורצינו לתת להם תחושת שייכות ולנסות לייצר עבורם את המרחב הפרטי שלהם" אומר אליק, אביה של תמר. תמימה מוסיפה: "מארז שכזה יכול לסייע לילדים לשמור את חפציהם האישיים קרוב ולהישאר עם תחושת שייכות. אנחנו מודים לתמר על העשייה המרגשת הזו, וקוראים למשפחות נוספות להצטרף אלינו ולעזור לנו לסייע לתינוקות ופעוטות שנמצאים בסכנה וזקוקים לבית חם, מחבק ואוהב".