משרד התחבורה שמח לבשר לתושבי עכו והסביבה על שיפורים בשירותי התחבורה הציבורית בעכו, שנועדו לענות על צרכי הנוסעים היום ובעתיד, ולעודד את השימוש בה על פני הרכב הפרטי. כל השינויים והחידושים בתחבורה הציבורית בעכו נעשו  בשיתוף פעולה עם עיריית עכו וכמענה לפניות התושבים.  

מערך הקווים החדש יתחיל לפעול ביום  שישי 25 באוגוסט, ויכלול קו חדש של חברת נתיב אקספרס בין גבעת התמרים למרכז העיר ולטיילת, שיפור מסלולי הקווים הקיימים, הגברת תדירות הקווים, והארכת שעות הפעילות. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "במסגרת מחויבותי לפריפריה, אני שמחה לבשר לתושבי עכו על השינויים והחידושים במערך התחבורה הציבורית בעירכם. עכו היא מהערים היפות והעתיקות בארץ, אך כמו כל ערי ישראל, סובלת מעומסי תנועה, המפריעים הן לתושבים והן למבקרים הרבים מהארץ ומכל העולם. תחבורה ציבורית איכותית תאפשר ליותר תושבים להתנייד בתוך העיר בלי צורך ברכב פרטי, ותשרת גם את המבקרים שיוכלו להגיע איתה ליעדים המרכזיים בעיר". 

הקו החדש שמספרו 5 ייסע מגבעת התמרים לרח' שפירא בשכונת הכרם ב', וישרת את שכונת השיכון, רח' דושניצקי, מרכז העיר, הרובע המנדטורי וטיילת ההגנה. 

קו 2 מגבעת תמרים למכללת גליל מערבי יפעל בתדירות מוגברת בשעותה שיא. הקו ישנה את מסלולו בשיכון 4, ובמקום לנסוע ברחוב הדס בשני הכיוונים, הוא יעבור דרך רחוב אחד העם וימשיך במסלול הרגיל, ובמקום לנסוע על דרך השלום, יעבור ברחוב איינשטיין וישרת את שכונת כרם האומנים החדשה. 

קו 3 מגבעת התמרים לעיר העתיקה ישנה את מסלולו ולא יעבור ברחובות פנקס וצלאח א-דין שבהם יעבור מעתה קו 4. השינוי קצר את הנסיעה מהעיר העתיקה לתחנה המרכזית.

מסלול קו 4 מגבעת התמרים לחוף ארגמן יקוצר והוא לא יעבור בתחנת המגדלור בעיר העתיקה, שבה יעבור מעתה קו 3. כמו כן, יקוצר המסלול מאזור התעשייה ויסתיים בחוף ארגמן (מענה יינתן באמצעות קו 251).

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: "אנחנו מביאים היום בשורה גדולה לתושבי עכו והסביבה. תחבורה ציבורית היא נושא דינמי המחייב למידה מתמדת והקשבה לתושבים. צרכים משתנים, הקמת שכונות חדשות, אתרי תיירות ועניין שנפתחים – כל אלה משפיעים על הביקושים. הרשות לתחבורה ציבורית במשרדנו, יחד עם אנשי המקצוע בכל רשות המקומית, בודקים ללא הרף מה ואיפה ניתן לשפר. היום אנחנו רואים את התוצאות של מהלך כזה בעיר עכו, לרווחת כל התושבים והמבקרים בעיר."