קייטנת אילן התקיימה במושב בני ראם זו השנה ה-14. בקייטנה השנה היו 24 חניכים עם מגבלות שונות, על החניכים האלה יש כ-80 אנשי צוות שהם בעיקר נוער אבל גם מבוגרים שמטפלים בהם וכמובן בהתנדבות מלאה. הם הגיעו ביום ראשון בבקר ונשארו  עד שישי בבוקר.

הקייטנה מתנהלת באולם של המושב, והם מבלים ואוכלים באולם של המושב, ישנים בשני מועדונים שונים במושב, הנוער שלנו מטפל מאכיל מקלח ועוד ועוד וכמובן מכייף איתם ועושה להם חיים משוגעים מהבקר ועד הלילה.

באחד הימים בערב מתקיים מירוץ עם עגלות מיוחדות של "עמותת ארז" המירוץ הוא הפנינג מטורף  במירוץ משתתפים גם חיילים ותושבים ועוד ועוד. אחרי זה מסיבת סיום סיכום.

מנהלת הקייטנה ברקת אלבו (רכזת הנוער של בני ראם) סיפרה: אנחנו עובדים כל השנה לקראת הקייטנה, בני הנוער עובדים בעבודות שונות ומופיעים ברחובות הערים ובשווקים הכל בשביל קייטנת איל"ן.

הם לומדים איך דואגים ואיך מטפלים בבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. הקייטנה היא שבוע מטורף ועבודה סביב השעון בו כל המושב עומד על הרגליים, תורם ועוזר, מכבס ומבשל.

שיא הקייטנה זה מירוץ עגלות ייחודי לזכר בן המושב רס"ן איתמר אלחרר בו תושבי המושב עומדים בשרשרת אנושית מעודדים את משתתפי המירוץ. לסיכום הצלחנו להעלות חיוך על פני החניכים הנהדרים ובזה שכרינו.

אנחנו תושבי המושב ובעיקר הנוער הנפלא נתרמים יותר מאשר תורמים.

"אשרינו שזכינו"
שי רייכנר ראש מועצה אזורית נחל שורק

כבר ארבע עשרה שנה שמתקיימת במושב בני ראם מסורת מרגשת במיוחד של אירוח קייטנת איל"ן שבמסגרתה מארחים בני הנוער של המושב את חניכי איל"ן לקייטנה חווייתית. במשך שבוע שלם של חופשת הקיץ הנערים והנערות מטפלים, מממנים ודואגים לתפעול המלא של הקייטנה החל ממגורים, אוכל, אטרקציות וסדנאות ועד טיפול יומיומי בסיסי של סיוע בצרכים הבסיסיים ביותר שאותם חניכים זקוקים. 

אנו, במועצה אזורית נחל שורק, רואים חשיבות ערכית גדולה בהפעלת מוסדות חינוך לילדים, נוער ומבוגרים עם צרכים מיוחדים בתוך יישובי המועצה וכחלק בלתי נפרד מקהילתנו מתוך רצון לעודד ולחנך לקבלת השונה כדרך חיים ואנו מלאי גאווה לראות שערכים אלו מחלחלים לבני הנוער שלנו, שמנצלים את חופשת הקיץ שלהם לעשיה למען האחר. הזדמנות נהדרת להודות לכלל תושבי מושב בני ראם על היוזמה המדימה ואירוח הקייטנה המיוחדת ולרכזת הנוער המדהימה של המושב , ברקת אלבו, שמרכזת זאת ביד רמה והמון אהבה.