מבין שלל אירועי חברה המתקיימים לאורך השנה, ציון העלייה של ילדי העובדים לכיתה א' הוא כנראה המרגש והמשמח ביותר מבין כולם. גם השנה, כאשר ענף ההיי-טק חווה האטה, חברות וארגונים בישראל לא ויתרו על המסורת החשובה ודאגו לארגן פעילויות מהנות לילדים וגם להורים כדי לחגוג את המאורע וגם לחזק את הקשר והמעורבות של משפחות העובדים עם הארגון.

אלמה: כשהלייזר הוא לא רק משחק ילדים

חברת אלמה, המפתחת, מייצרת ומשווקת ברחבי העולם פתרונות חדשניים בתחומי האסתטיקה הרפואית, טכנולוגיות מבוססות לייזר, גלי רדיו, פלזמה ואולטרסאונד, קיימה אירוע עבור ילדי העובדים, שמטרתו הייתה לחבר אותם לעולמם ופועלם של הוריהם. עשרות ילדים נרגשים שעולים השנה לכיתה א' הגיעו למשרדי החברה בקיסריה בליווי הוריהם ונהנו מיום חוויתי שבמהלכו השתתפו בסדנת בלונים, צפו בסרט, אכלו ארוחת צהריים מפנקת עם פיצות ומתוקים ושמעו הרצאה מרתקת על עבודה בחברה המפתחת לייזרים.

אוהד טולדנו, מנהל מחלקת הקליניקה באלמה, הסביר לילדים בפעילות יצירתית מהו לייזר, מהי אלומת האור הירוקה הנראית לעין ושיתף במונחים נוספים מהתחום. לאחר ההסברים, הילדים השתתפו בפעילות עם לייזרים וקיבלו הצצה לעבודה של הוריהם. האירוע המרגש התקיים במעמד מנכ"ל החברה, ליאור דיין. באירוע הוקרנה מצגת מיוחדת על כל אחד מהילדים והתחביבים שלהם והם הוזמנו לבמה לקבל מתנות שכללו ערכה עם תיק גב, ציוד בית ספר ותג עובד שהוכן במיוחד עבורם – ממש כמו התג שיש להוריהם.

ענת קינן, סמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית באלמה, ציינה כי "האירוע שקיימו לקראת העלייה לכיתה א' משמעותי מאוד עבורם משתי סיבות: בהרצאה מעשירה שקיימנו עבור הילדים והסברנו על המשמעות של עבודה בחברה המפתחת לייזרים, נתנו לילדים להבין עד כמה העבודה של ההורים שלהם חשובה ותורמת. גרמנו לכל ילד וילדה להתגאות במה שההורים שלהם עושים. בנוסף, היה לנו חשוב שכל אחד מהילדים יקבל תשומת לב ויחס אישי. כחברה שמוצרי הדגל שלה אחראיים לשיפור איכות החיים של מיליונים ברחבי העולם, איזון עבודה-משפחה  הינו עיקרון מנחה אצלנו ובא לידי ביטוי במגוון תחומי הפעילות שלנו". 

אוהד טולדנו, מנהל מחלקת הקליניקה באלמה, מסביר לילדים אודות עבודה בחברה המפתחת לייזרים (צילום: גיא מגנטים)
אוהד טולדנו, מנהל מחלקת הקליניקה באלמה, מסביר לילדים אודות עבודה בחברה המפתחת לייזרים (צילום: גיא מגנטים)

בזק בינלאומי TECH: סדנאות יצירה והכנת ציוד ממותג 

בבזק בינלאומי TECH, אחת מחברות פתרונות התקשורת וה-IT המובילות בישראל, ערכו חגיגה של ממש עבור כ-50 מילדי העובדים העולים לכיתה א'. הם התחילו את היום עם כל הכיבוד שילדים הכי אוהבים כמו פיצה ופסטה וכמובן, ממתקיה מושקעת עם המון ממתקים לבחירה. הילדים נהנו ממגוון דוכני יצירה ברוח כיתה א', כמו עיצוב קלמר, מחברת אישית וציור על עוגיות.

כדי לתעד ולשמר את המאורע המרגש, החברה העמידה לרשות המשתתפים עמדת צילום להפקת מדבקות אישיות למחברות ולא שכחה להזמין רובוט מיוחד שהסתובב בין האורחים וצילם תמונות מגנט למזכרת. בחברה גם דאגו לצייד את הילדים בכל הציוד ההכרחי לכיתה א', כאשר כל אחד מהם קיבל במתנה מארז הכולל ילקוט לבחירתו מתוך מגוון דוגמאות, יחד עם קלמר, בקבוק מים וקופסת אוכל. ולא רק זה. הילדים קיבלו גם מערכות שעות ומדבקות ממותגות, חולצות ותיק צד. במהלך האירוע, הילדים נהנו ממופע מיוחד לקראת כיתה א' וכן, ממופע מוזיקלי מצחיק ומקפיץ בהשתתפות חני נחמיאס וגילי בא לבקר.

שחקנים קיבלו את פני הילדים באירוע של בזק בינלאומי TECH (צילום: ויקטור לוי)
שחקנים קיבלו את פני הילדים באירוע של בזק בינלאומי TECH (צילום: ויקטור לוי)

מטריקס: דוכני יצירה, מחזמר וערכות עם ציוד בית ספר

חברת פתרונות הטכנולוגיה מטריקס, המעסיקה למעלה מ-11,000 עובדים, אירחה למעלה מ-500 ילדי וילדות עובדי מטריקס העולים לכיתה א' יחד עם הוריהם לאירוע מרגש שכלל ארוחת בוקר מפנקת, דוכני איפור, מופעי להטוטנים, ניפוח בלונים ועוד. בשלב השני של האירוע הוזמנו הילדים והוריהם למחזמר "גלי" של תיאטרון אורנה פורת. בסוף האירוע קיבלו הילדים ערכת עלייה לכיתה א', הכוללת מגוון מוצרים שימושיים לבית הספר. 

ערכות עם ציוד בית ספר שחילקו במטריקס לילדי העובדים (צילום: יח''צ מטריקס)
ערכות עם ציוד בית ספר שחילקו במטריקס לילדי העובדים (צילום: יח''צ מטריקס)

Dell Technologies: מעבירים מסר חשוב לקראת כיתה א' 

כמדי שנה, גם הפעם ב-Dell Technologies ישראל חגגו וציינו יחד רגע משמעותי ומרגש בחיי העובדים והילדים עם עלייתם לכיתה א'. המפגש החוויתי התקיים במשרדי החברה בגליל ים שלבוקר אחד שינו צורה והפכו לחגיגיים במיוחד, המקושטים באלמנטים משמחים ומזמינים. האירוע התחיל בארוחת בוקר משותפת.

לאחר מכן, ההורים והילדים לקחו חלק יחד במגוון רחב של סדנאות כמו: עמדת כיפוף בלונים, סדנת קרקס ולהטוטים, איפורי פנים, סדנת בועות סבון, עמדת יצירה ועוד. Dell הזמינו גם צלם מגנטים שעבר בין הילדים וההורים והנציח את הרגעים המרגשים. בנוסף לכך, הוצג קליפ שהוכן בהפתעה ובו תמונות אישיות של ההורים עם הילדים, אשר גרם להתרגשות רבה אצל כלל המשתתפים.

בהמשך האירוע הילדים שאלו שאלות את ההורים בנוגע לעבודה שלהם והתקיימה הצגה שנערכה בשיתוף עם תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער. להצגה היה מסר אקטואלי יותר מתמיד – לשון הרע, לא מדבר אלי. הילדים שיתפו פעולה עם השחקנים וניכר היה שהם מאד נהנו. בסיום המפגש הילדים קיבלו מתנה יחד עם ברכה אישית.

ברביעי האחרון כחלק מתקופת סוף החופש הגדול והעומס של ההורים, יצרו בחברת BUYME קייטנה מיוחדת לעשרות הילדים והאחיינים של העובדים. הקייטנה הייתה ממש לאורך כל היום, עם מגוון פעילויות כמו טאי-דיי, מופע, הצגה וכמובן ארוחות ונשנושים במהלך היום. היום נפתח גם בסיור במשרד של אמא ואבא. כל האירוע נבנה בשיתוף ההורים עצמם, במטרה לתת מענה מדויק לצרכים של הילדים ושבאמת יהיה להם כיף וחווייתי. ביום הזה ההורים כמובן לא עבדו והיו עם הילדים.

קייטנה מיוחדת בחברת BUYME  (צילום: יחצ)
קייטנה מיוחדת בחברת BUYME (צילום: יחצ)