שלושה סקרים בחנו את כוונות ההצבעה של תושבי כפר סבא בבחירות הקרובות, כאשר כולם אומרים פה אחד - ראש העיר רפי סער ינצח בבחירות הקרובות בעוד כחודשיים כבר בסיבוב הראשון. על פי משאל טלפוני ואינטרנטי מיקוד גרופ לאתר סקר הסקרים, עם 1,111 משיבים תושבי כפר סבא, רפי סער מנצח בפער משמעותי של 46% לעומת 17% של הדר לביא, אסנת ספורטה זוכה ל-9% ואילו עדי לוי סקופ עם 3% בלבד. 

גם בסקר אינטרנטי של חדשות קול כפר סבא מנצח סער, שם בפער משמעותי עם 62% תמיכה, הדר לביא מקבלת נתון שיא של 23%, ואילו אסנת ספורטה עם 6% ועדי לוי סקופ עם אחוז בודד. סקר נוסף של דיירקט פולס בראשות שלמה פילבר גילה כי רפי סער מקבל תמיכה של 42%, הרבה אחריו הדר לביא עם 16%, אסנת ספורטה מקבלת 12% ו-2% בחרו לתמוך בעדי לוי סקופ. 

74% מתומכי סער ציינו בסקר שערך פילבר כי יצביעו עבורו ברמת ביטחון גבוהה מאוד ו-23% די בטוחים שיעשו זאת. לעומת זאת רק מחצית מתומכי הדר לביא ציינו כי יצביעו עבורה בוודאות, כאשר יתר המועמדים זוכים לשיעורים דומים או נמוכים יותר ממנה. לפיכך עולה כי 15% מהמשיבים שציינו כי יצביעו למועמדים אחרים שהם לא רפי סער, עדיין מתלבטים אם לתמוך במועמדים אלה.

סקר אחר שנערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע, בקרב 527 תושבי כפר סבא, חושף מהם כוונות ההצבעה וגם מה הנושאים הכי בוערים לתושבים המבקשים שינוי. תושבי כפר סבא נשאלו למי היו מצביעים לראשות העיר אם הבחירות היו מתקיימות היום. על פי הנתונים, רפי סער מקבל 28.9%, הדר לביא 23.5%, אסנת ספורטה 8.7% ועדי לוי סקופ 4.8%.

איום התקציב

סקר דיירקט פולס בראשות שלמה פילבר בחן עבור תנועת הליכוד את כוונות ההצבעה של תושבי בית אריה-עופרים ומצא את רן מנו כמועמד המוביל לראשות המועצה המקומית, שעננת פירוק מרחפת מעליה בשנים האחרונות.

מתוצאות הסקר שערך פילבר באמצע החודש, בקרב מדגם מייצג של תושבי היישוב שבדרום מערב השומרון, עולה כי רן מנו מנצח כבר בסיבוב הראשון עם 45% תמיכה. אחריו, המועמד שרון אלפסי עם 29% , וראש המועצה המכהן יהודה אלבוים עם 13% תמיכה בלבד. 12% מהנשאלים לא ענו או מסרבים ואילו 2% תמכו במועמד רון לובה.

כזכור, לאחר בחירות 2012 נכשל ראש המועצה לשעבר אבי נעים, אשר תומך במועמד שרון אלפסי, בהעברת התקציב, כישלון שנחל גם ראש המועצה הנוכחי יהודה אלבוים לאחר בחירות 2017, מה שהעביר את ניהול המועצה המקומית לידי ועדה קרואה מטעם משרד הפנים. בשנת 2022 אף פוזרה מליאת המועצה בהוראת שרת הפנים דאז איילת שקד, לאחר שראש המועצה לא הצליח להעביר את תקציב המועצה באותה שנה.

הבחירות המקומיות הקרבות גורליות עבור תושבי בית אריה-עופרים, בעקבות האיום על היישוב כי יפורק לולא ראש המועצה המקומית הבא לא יצליח להעביר את התקציב.