המאבק של תחנת משטרת עפולה בבתי ההימורים הבלתי חוקיים ומפעיליהם הוא נחוש ובלתי מתפשר שנמשך כבר למעלה משנה ובמהלכו הצליחו שוטרי התחנה לתפוס למעלה מ-300 מחשבים ב-35 מקומות בלתי חוקיים שנסגרו על ידם.

בשלושת רבעי שנת 2023 פשטו שוטרי תחנת עפולה על 10 מקומות שנפתחו מחדש ובסך הכל מראשית המבצע לפני כשנה וחצי השוטרים היכו ב-35 עסקים שפעלו בניגוד לחוק. אלא, שמעבר לאכיפה המחמירה וריכוז המאמצים למגר את תופעת ההימורים השכילו במשטרת עפולה ופנו לבית המשפט שם קיבלו את אישורו לחלט את המחשבים ולתרום אותם למטרות רווחיות, חינוכיות שיפיקו רווחים טכנולוגיים לקהילה. 

"יש לנו מחסן עמוס במחשבים והחלטנו שניתן להפיק מהתפיסות והפשיטות האלו גם מעבר למעצרים וסגירת בתי הימורים בלתי חוקיים גם תועלת קהילתית עם מסר לחברה ומשהו לנפש", אומר רס"ב יאיר דרי בקר אבטחה ורישוי של תחנת משטרה עפולה ומי שיחד עם מפקד השיטור העירוני בעפולה פקד גלאור ימין , עומדים מאחורי המפעל המרתק הזה.

בית הימורים (צילום: דוברות המשטרה)
בית הימורים (צילום: דוברות המשטרה)

קצינת המבצעים של התחנה מציינת "מעז יוצא מתוק וזה מה שחשוב. אנחנו מבצעים אכיפה כלפי עסקים שנפתחים ונסגרים חדשות לבקרים כאילו אנחנו במלחמה יום יומית ביננו ולא נתייאש. המאבק הזה הוא לטובת איכות חיים וסביבה טובה יותר לשכנים המתגוררים באותם מקומות שבהם נפתחים אותם בתי הימורים פיראטיים וכמובן הגנה על אותם מהמרים שנמנים עם האוכלוסייה החלשה והם נשאבים לתוך מסיכת הימורים שמפרקת להם את החיים ואת המשפחה". 

ומה עושים עם החשודים?
"ביצענו מעצרים וכמובן יחידת התביעות פעלה להגשת כתבי אישום".

והרכוש שנתפס, אני מבין שתרמתם, מי הנהנים?

"בית רות מוסד שיפוטי לנערות חוסות, בית אנוש בעפולה לאנשים בעלי מוגבלויות לכפר הילדים בעיר עפולה המשמש ילדים נפלטי מסגרות ולבית הספר מהחינוך המיוחד יובלים. בשנה שעברה נתרמו מחשבים לכיתה טכנולוגית בבית הספר בעין חרוד והשנה מיועדת תרומת מחשבים לכיתה טכנולוגית בבית ספר בעפולה. החלוקה מתבצעת על בסיס פעימות , כך שמעולם הפשע המחשבים האלה נוחתים במוסדות חינוך ותמיכה בנערים מכל רבדי האוכלוסייה. בהחלט ייתכן שאחד מההין וטקסטים הבאים יצאו בזכות אותם תפיסות מעולם הפשע".