אתמול, לאחר עבודה מואצת של מספר שנים, השיק איגודן לתשתיות איכות הסביבה את השלב השלישי להרחבת השפד"ן, מכון טיהור השפכים (מט"ש) הגדול הארץ, במיקומו הנוכחי במערב ראשון לציון.

עלות היקף הבנייה - 1.2 מיליארד שקל - והכל במטרה לתת מענה לכשליש מאוכלוסיית ישראל בטיהור השפכים. יו"ר איגודן, גל שרעבי דמאיו, אומר: "אנחנו נותנים מענה לגידול האוכלוסייה של גוש דן לשנים הבאות. כל טיפת ביוב שנכנסת הופכת לתוצרים שיאפשרו חקלאות בנגב. הרחבת השפד"ן תאפשר חיסכון באנרגיה ותהיה פחות מזהמת מבחינת הריחות. כיום לא ניתן לקבל היתרי בנייה באזורים רבים בארץ בגלל אי־חיבורם למט"ש וגם באזורי הביקוש בגוש דן ישנן הרבה ערים שנעצרות או נבלמות בגלל אי־מתן פתרון להולכת המים ופתרון לביוב. השפד"ן המורחב נותן מענה".

מנכ"ל איגודן, מרק אוקון, מוסיף: "המכון במתכונת הנוכחית הגיע לקצה גבול היכולת של קיבולת השפכים. ללא בנייה מהירה של הרחבת השפד"ן לא יוכלו לבנות במרכז. תושבי גוש דן לא ירגישו בכיס שום פיתוח שכזה. התכנון המוקפד, והגיוס המאוד מוצלח מול הבנקים אפשר לבנות תוכנית השקעות כוללת של 3 מיליארד שקל ללא תוספות בתעריף".

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר באירוע חנוכת העבודות: "הרחבת מכון השפד"ן תאפשר את גידול האוכלוסייה באזור הכי מבוקש בישראל ב־24% על פני 15 שנים בלבד. השפד"ן יודע להפוך את מי הביוב למים אופטימליים לחקלאות ואת המוצקים של הביוב לדשן אופטימלי לחקלאות ואת שני המוצרים הללו הוא מספק לחקלאות הנגב, ומסייע כך לשגשוג כלל ישראלי".