נושמים לרווחה: איום השבתת טיפול באנשים וילדים עם מוגבלויות במוסדות הרווחה, בבתי הספר ובקהילה הוסר בעקבות הסכם שהושג ברגע האחרון בין משרדי האוצר והרווחה ומטה המאבק להעלאת שכר המטפלים והמדריכים. צוות המטפלים, שאיים להשבית את עבודתם של 20 אלף אנשים, ימשיכו היום בפעילות מלאה.

על פי ההסכם, משרד הרווחה ישפה את הארגונים המפעילים להעלאת שכר המטפלים והמדריכים במסגרות הדיור הפועלות 24/7, כך ששכרם יגיע ל־7,300 שקל בחודש למשרה מלאה, ובמסגרות היום והתעסוקה שהפעילות בהן היא יומית ל־7,200 שקל לחודש למשרה מלאה החל מחודש יוני הקרוב ולאחר הכשרה.

שכר המינימום היום עומד על 5,572 שקל לחודש. ההסכם נאמד בתוספת של 330 מיליון שקל בשנה, והתעריף המעודכן לארגוני הרווחה יועבר מהממשלה בשתי פעימות - הראשונה כבר בחודש הקרוב.

סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים וראש מטה המאבק, מסרה: "זו נקודת מפנה היסטורית ביחס החברה לאנשים עם מוגבלות, לא רק כמס שפתיים - אלא באמצעות הקצאה בפועל של משאבים כספיים. מדובר בהסכם שמעניק הכרה על עבודתם הקשה של אלפי המטפלים והמדריכים וכולי תקווה שכעת נוכל למלא את תקני כוח האדם החסרים בעובדים טובים ואיכותיים".

שר הרווחה יעקב מרגי אמר: "אנו מסדירים את המקצוע החשוב של תומך באדם עם מוגבלות, יוצרים מסלולי קידום ונותנים תוספת שכר אשר תהפוך משרות אלו לאטרקטיביות".