הפרעות באזור דרום תל אביב אמש, קשות ככל שיהיו מצד אריתראים שהגיעו במטרה להפגין אלימות, לא העיבו על פתיחת שנת הלימודים המוצלחת ברחבי תל אביב, רמת השרון והרצליה.

מאות שוטרים ועוד כמות דומה של מתנדבים התמקמו בכל סביבות בתי הספר ברחבי מרחב ירקון עליו מופקד תנ"צ איתן מנשה וזאת לאחר ביצוע עבודת מטה מסודרת ומורכבת לקראת שנת הלימודים. 

במהלך סיור שטח פיקח מפקד המרחב וסגל הפיקוד של מרחב ירקון מקרוב על ביצוע המשימות לקראת פתיחתה של שנת הלימודים בעיקר בהיבטים של בטחון הילדים והתמודדות מול אתגרים בטחוניים ותחבורתיים סביב מוסדות החינוך במרחב. 

היערכות משטרת ישראל בפתיחת שנת הלימודים (צילום :דוברות המשטרה)

תנ"צ מנשה פגש בשוטרים ובמתנדבים שביצעו סיורים בקרבת מוסדות החינוך ובהצבות בכבישים ובמעברי החצייה המובילים אליהם. מפקדי התחנות וסגניהם פיקדו על ההיערכות בתחנות וזו כללה כח גדול של שוטרים, כמחציתם מתנדבים. 

השוטרים בדקו היבטי פשיעה סביב פתיחת שנת הלימודים טרם פתיחת המוסדות, כולל התפרצויות המתרחשות לעיתים במוסדות טרם פתיחת השנה עם הצבת ציוד ומחשבים במוסדות והבטים הנוגעים לנוער. במשטרה מציינים כי "בוקר פתיחת שנת הלימודים התמקד בהיבטי תנועה ובטחון, סיורים מקדימים משעות הבוקר המוקדמות ולווי פתיחת שנת הלימודים במטרה לשמור על שלומם וביטחונם של ילדי ישראל".