שיתוף פעולה יוצא דופן בין חברת אלקטרה לעמותת עלם הוליד בשנים האחרונות פרויקט של הדרכת בני נוער במצוקה בערי הפריפריה, בהן קריית מלאכי. עבור מזי דסו (38), מתנדבת במרכז עלם בעיר ועובדת בכירה באלקטרה, מדובר בסגירת מעגל של ממש.

דסו גדלה בשכונה קשה בבאר שבע כבת להורים עולי אתיופיה, שהתגוררו בדירת שלושה חדרים צפופה עם שבעה ילדים."באר שבע של אז הייתה קיבוץ גלויות עם שני דברים משותפים: כולנו היינו יהודים, וכולנו סבלנו מעוני. השכונה הייתה קשה. האוכל היה פשוט, וכסף למותרות לא היה לאף אחד", מספרת מזי בשיחה עם "מעריב". "ההורים שלי עבדו קשה מאוד, ואבא שלי היה עסוק באופן כמעט אובססיבי ברצון שלו להוציא אותנו ממעגל העוני ולמנוע מאיתנו להיכנס לעולם של פשע ואלימות".

העבודה הראשונה שלה הייתה בסניף מחסני חשמל מקומי, כנציגת שירות של חברת אלקטרה. "מבחינתי זו הייתה הזדמנות, והיה לי את כל הדחף להתקדם שם". עד מהרה הצליחה דסו להגיע לתפקיד ניהולי בכיר. "כשפנו אליי והציעו לי להתנדב במסגרת שיתוף הפעולה עם עלם, ישר קפצתי על זה וביקשתי להתנדב במרכז של העמותה בקריית מלאכי", היא מסבירה. "ידעתי שיהיה לי חיבור טבעי אל הנערים והנערות שם כי אני יודעת בדיוק מאיפה הם באים. התחברנו בקלות כי זיהיתי בהם את הרצון לזנק קדימה ולשפר את החיים שלהם. בגלל שהם רואים שאני דמות שמגיעה מהמקום שהם נמצאים בו, הם מרגישים בנוח להיפתח אליי, לשאול שאלות ולהתייעץ איך גם הם יכולים לפרוץ קדימה. זאת חוויה שממלאת את לבי בשנתיים האחרונות".

שיתוף הפעולה המשמעותי בין אלקטרה מוצרי צריכה ועמותת עלם מתקיים בארבע השנים האחרונות, ועד כה התנדבו עשרות עובדי החברה במרכזי נוער של עלם בקריית מלאכי וברחובות וסייעו לבני הנוער במיזמים שונים, כגון ארגון פעילויות לחגים, טורנירים בכדורגל, ערבי נערות, סדנאות שונות, מסיבות קיץ וכן שיפוץ וחידוש המרכז.

"מגדלור קריית מלאכי" של עלם, שבו מתנדבת מזי, פועל בשיתוף מחלקת הנוער באגף החינוך של קריית מלאכי והאגף לשירותים חברתיים בעיר. "אני חוזרת הביתה משם עם תחושת השראה. הנוער הזה יכול להגיע הכי רחוק שאפשר, ואני מרגישה שהשליחות בהתנדבות הזו נותנת להם עוד כלי ועוד אמונה שהכל אפשרי".