בחודש שעבר התקיים מפגש ראשוני במיזם "חילופי שפות" חדש, שבו השתתפו קבוצה מיוצאי החברה החרדית וקבוצת עולים חדשים הלומדים עברית במיזם "אולפן בית".

המפגש התקיים בסלון של ארגון "יוצאים לשינוי" בתל אביב התומך ומלווה צעירים שעזבו את אורח החיים החרדי וממומן על ידי משרד הרווחה. בערב הייחודי, שאנחנו חושפים לראשונה, נפגשו כ־20 יוצאי החברה החרדית ו־20 עולים חדשים וניהלו ביניהם שיח משותף, כאשר היוצאים מסייעים לעולים בהבנת השפה העברית והעולים מצדם משייפים את יכולות האנגלית של היוצאות והיוצאים.

אבי אופיר, שחקן ויוצא החברה החרדית, מי שיזם את המפגש המרגש, מספר: "אני משחק בהצגה 'ככה יצאתי', המביאה את סיפורם של היוצאים מהחברה החרדית לקדמת הבמה - בהצגה אנחנו מבינים כי בעצם אנחנו עולים חדשים. אומנם נולדנו בארץ, אבל לצאת מהחברה החרדית ולהתחיל במסע להשתלב בחברה הכללית זו הגירה לכל דבר. היוצאים מהחברה החרדית והעולים החדשים, הם מנוע צמיחה אדיר למשק, לכלכלה ולתרבות הישראלית, אז אמרתי לעצמי שלא נמתין למדינה שתשלים לנו לימודי ליבה אלא ניקח את גורלנו בידינו, נתרגל דיבור באנגלית ותוך כדי הלימודים נסייע לאוכלוסייה נוספת בהשתלבות. כולנו יוצאים מורווחים".

פלג חלפין, מנהלת פדגוגית ב"אולפן בית", מוסיפה: "יש דמיון גדול בין יציאה מהחברה החרדית להגירה. בשני המקרים עוברים תהליך לא פשוט של למידה והסתגלות לתשתית חיים שונה, ושל רכישת כלים חדשים לתקשורת והתנהגות. אנשים מבוגרים בדרך כלל לא רגילים לעבור את התהליכים האלה, וזה יכול להיות מורכב. באולפן בית אנחנו מאוד שמים לב לפערים שיש בין התרבות הישראלית לתרבויות שהתלמידים שלנו מגיעים מהן, אפילו כשמדובר בעולים שיש להם היכרות קודמת עם הארץ. אנחנו תמיד מקפידים להפיל את החומות וגם באירוע עם יוצאים לשינוי, סיימנו את האירוע כולנו, יוצאי החברה החרדית לצד עולות ועולים חדשים עם השיר 'I want to hold your hand' של הביטלס".