לקראת ראש השנה, ועל רקע עליות המחירים ויוקר המחיה, מקיימת הקרן לידידות, באמצעות 17 בתי התמחוי ברחבי הארץ שבהם היא תומכת במהלך כל השנה, מבצע חלוקת סלי מזון מתגובר לקשישים ולמשפחות נזקקות.

מדיניות הממשלה תשתנה? הוקמה מועצה לקידום פתרונות הבנייה במגזר הדרוזי
חג שמח: קלאב הוטל אילת תארח בראש השנה 15 חיילים בודדים

השנה מדווחים בתי התמחוי כי בשל ביקוש גובר לקראת החג, כמות סלי המזון הנדרשת גדלה במעל 200% לעומת הכמות המחולקת מדי שבוע רגיל. בסך הכל הם יחלקו בתמיכת הקרן לידידות 13,190 סלי מזון לקראת החג, זאת לעומת 6,308 סלים מדי שבוע. כך למשל, ביד ביד בלוד מחולקים 1,800 סלי מזון לקראת ראש השנה, לעומת 135 בשבוע במהלך השנה.

ורד, נשואה ואמא לשלושה מאזור המרכז, מספרת שהיא ובעלה עובדים שניהם, אך העבודה לא מספיקה כדי להחזיק את הבית: "המשכורות ששנינו מרוויחים יחד לא מספיקות. אנחנו כל הזמן צריכים למצוא דרכים נוספות על מנת להגדיל את ההכנסה ולהחזיק את הילדים. רק בעזרת סל המזון שאני מקבלת היום אצליח להכין ארוחת חג מכובדת".

שרית, בת 53, אם חד־הורית לשישה המתגוררת ביפו, סיפרה: "הגעתי היום ליד ביד כדי לקחת את העזרה הכי גדולה שאני יכולה לקבל לחג. בשר, דגים וכל מה שכל כך יקר היום ואני לא יכולה להרשות לעצמי לקנות ולשים על השולחן. הסיוע הזה לא מובן מאליו, ואני מאחלת שמי שקשה לו יידע שיש מי שיכול לדאוג לו ולסייע ולא להתבייש לקבל עזרה".

אלי, בן 54, נשוי ואב לשלושה, אינו מסוגל לעבוד עקב פציעה בגבו: "במצב הזה של יוקר המחיה, זו משימה בלתי אפשרית עבורנו לכלכל את הבית בהצלחה עם משכורת אחת של אשתי. בלי הסיוע היינו הולכים לישון בערב חג בלי אוכל".

מדובר באחד הנדבכים במבצע סיוע רחב לקראת החגים של הקרן, בעלות כוללת של 30 מיליון שקל, לטובת מימון מזון וביגוד לחג עבור מעל רבע מיליון קשישים, חיילים בודדים, משפחות נזקקות, ילדי פנימיות ועולים חדשים.

נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין: "בכל שנה מחדש הביקוש לסיוע לקראת תקופות החגים רק הולך ועולה. השנה, בעקבות עליית המחירים, משפחות רבות שלא היו נזקקות בעבר פונות בבקשת סיוע והעמותות מתקשות לעמוד בביקוש הגואה. הקרן מגבירה את פעילותה לקראת החגים ומקיימת מבצע סיוע מיוחד שהוא כבוד גדול עבורנו".

סקר של הקרן העלה כי 43% מהציבור היהודי במדינה מעריכים כי ייאלצו לצמצם בהוצאות על מצרכים לארוחת החג, ו־40% מעידים על ירידה ברמת החיים ביחס לשנה שעברה.