עם העלייה בריבית, האינפלציה המשתוללת ויוקר המחיה שרק הולך וגדל, בעמותת שניר מדווחים על עלייה של פי שבעה בביקוש לעזרה ממשפחות באמצעות מתן סלי מזון בחגים הקרובים לעומת חגים קודמים.

חג שמח: קלאב הוטל אילת תארח בראש השנה 15 חיילים בודדים
מדיניות הממשלה תשתנה? הוקמה מועצה לקידום פתרונות הבנייה במגזר הדרוזי

אם בעבר ערכו של סל מזון עמד על 240־300 שקל לסל מזון בסיסי לכל משפחה, כיום העלות היא 400־550 שקל למשפחה בודדת כסל בסיסי.
יו"ר עמותת שניר ניר שמול: "ישנה עלייה של 500% בכמות המשפחות שפונות לעמותה בבקשה לקבלת סלי מזון לחג. לצערנו אנחנו מזהים ופוגשים מדי יום משפחות רבות בישראל שסובלות ממחסור".

עד עתה העמותה סייעה בממוצע ל־350 משפחות עם סלי מזון מלאים בכל חג. כיום הדרישה עומדת על כ־2,500 משפחות המבקשות עזרה מהעמותה, ומשפחות ברוכות ילדים מקבלות יותר מסל מזון אחד.

האינפלציה והריבית, שקפצו בישראל בחודשים האחרונים, מביאות עוד ועוד משפחות לפנות בבקשה לעזרה לא רק בסלי מזון אלא גם בתשלומי חשמל, ארנונה, מים, דמי שכירות ועוד.

מנכ"לית העמותה ד"ר יהודית רובינשטיין: "לא מכבר חנכנו 'חדר מיון כלכלי' לעזרה מיידית, דחופה וחד־פעמית למשפחות קשות יום, המגיעות למחלקות המיון בבתי החולים וזקוקות לסיוע מיידי. כיום אנחנו רואים שהעזרה החד־פעמית הזאת אינה מספיקה".

שמול מציין: "כעמותה שפועלת כבר 13 שנה ומסייעת לאלפי משפחות בשנה בעזרה כמעט בכל תחום אפשרי, מעולם לא נתקלנו בכמות כזאת של פונים כמו לפני חגי תשרי הקרבים. מעבר לגיוס התרומות, אנחנו נערכים בכמות מוגברת של מתנדבים כדי לסייע לכמה שיותר משפחות לעבור את החגים בשמחה".

כמדי שנה, חברת ICL משתפת פעולה עם ארגון לתת, הפועל לצמצום העוני בישראל. באמצעות אחד הערוצים המרכזיים והחשובים ביותר, "תורמים עוזרים", עובדי החברה ארזו באתרים השונים כ־2,000 חבילות מזון עבור משפחות מעוטות יכולת. בנוסף תורמת החברה תווי קנייה בסך של כ־150 אלף שקל עבור משפחות נזקקות.