"דיגיטל האנטרס", יוזמה חדשה של היזם החברתי רוני קום, מאפשרת לאנשים מהפריפריה החברתית של ישראל - עולים חדשים, נשים, בני 50 ומעלה ותושבי הנגב והגליל - ללמוד את המקצוע "האד האנטינג", שמספק להם גם לימוד תיאורטי וגם התנסות מעשית, ומאפשר להתפרנס בכבוד גם כפרנסה שנייה ושלישית.

אלו שמתנתקים, ואלו שמנסים למרות הכל: ארוחות החג במשפחות הקרועות מבחינה פוליטית

הקורס אורך כשישה חודשים, ומספק הכשרה תיאורטית ומעשית כאחד במקצוע "האד האנטר", שהעוסקים בו הם מגייסי כוח אדם מיומנים שתפקידם למצוא מועמדים ספציפיים ונישתיים ברמה גבוהה לארגונים.

בקורס הושם דגש על הכלים הפרקטיים לעבודה מעשית ממורים שעובדים בתחום, כשהלימודים כוללים התנסות מעשית בשכר להתמקצעות.
רוני קום, בן 37, היה בן 7 כשעלה מרוסיה עם משפחתו לישראל, וגדל להורים שעבדו קשה כדי להצליח. אביו, שהיה מהנדס, עבד בארץ בקטיף אבטיחים - ובהמשך התקבל לעבודה כאחראי על פיקוח על גשרים. אמו המנוחה הייתה מהנדסת תוכנה, ובישראל עבדה בתחילה בסופר ולאחר מכן שימשה כראש צוות מערכות בחברת ביטוח.

רוני קום (צילום: עדן סולטן)
רוני קום (צילום: עדן סולטן)

קום החליט שהחברה שיקים תסייע לכל מי שזקוק לפרנסה, בייחוד נשים, אנשי הפריפריה ועולים חדשים. "המטרה של הקורס היא להנגיש את המקצוע, כי הכי חשוב לנו לתת סביבה מנצחת של התפתחות אישית. להקנות למישהו ידע שיסייע לו כלכלית ויתרום להתפתחות שלו בחיים - בשבילי זה הכל", אומר קום.

אוקסנה, בת 38, נשואה ואם לשלושה מפתח תקווה, מספרת: "היה לי עסק עצמאי בתחום הקוסמטיקה, והחלטתי להיכנס לתחום הגיוס. אני עוזרת לאנשים למצוא את משרת החלומות שלהם. תוך חודשיים עשיתי השמות בשווי 40 אלף שקל, והיום אני עובדת מול לקוחות וחברות גדולות בתחום. מדובר באחד הקורסים הפרקטיים ביותר הקיימים בשוק".

גליה, בת 30 ואם לשניים מירושלים, חוותה גירושים קשים ונותרה אם יחידנית שעבדה כעצמאית בצילום ועריכה של אירועים. "עשיתי חשיבה עם מאמנת אישית לאן אני יכול להתפתח והגענו למשאבי אנוש, ככה הגעתי לקורס 'דיגיטל האנטר'. אני מאוד מצליחה בתחום הגיוס ומייצרת תוצאות גם עבור חברת השמה".

לדבריה, "המטרה הייתה שאני אקבל יציבות ואיזון ואוכל לפרנס את הילדים, אבל יש בהשמות גם משהו מאוד מספק. מדובר גם בפרנסה של אנשים אחרים שרוצים להתקדם - והם לא שוכחים אותך כמגייס. מאחורי כל קורות חיים יש בן אדם שהוא עולם ומלואו".