התינוקת הלכה לגן - ולא שבה: הודיה, תינוקת בת ארבעה חודשים נלחמה במשך שבוע על חייה בבית החולים לאחר שנחנקה לכאורה בפעוטון, אך היום (רביעי) הלכה לעולמה. 

טרגדיה במרכז הארץ: צעיר נהרג בהתנגשות רכבים סמוך לפלמחים
הפרקליטות או המשטרה: כלפי מי הוגשה כמות התלונות הגדולה ביותר בשנה החולפת?
 
לפני כשבוע, שירן כהן ליוותה את ביתה הודיה בת ה-4 חודשים, למשפחתון בפתח תקווה. לאחר כמה שעות, קיבלה טלפון מבית החולים לילדים שניידר שאמר שבתה הובלה לבית החולים, וכי היא מורדמת ומונשמת. 

ממטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים נמסר כי ״לאחר שאירע המקרה המצער, המטפלת לא התקשרה לדווח לאימה של התינוקת שפינו אותה. אחותה של המטפלת שלחה הודעה להוריי הגן להגיע לאסוף את הילדים - בטענה שהיא לא מרגישה טוב. רק כאשר האם שירן הייתה בדרכה לאסוף את התינוקת מהגן, התקשרו אליה מבית החולים ודיווחו על המצב הקשה של ביתה״. 

האם שירן ניסתה לקבל תשובות ולהבין מה קרה לתינוקת - אך במשך יומיים נותרה ללא מענה. בהמשך, שמעה גרסה על פי הדו״ח של מד״א, בה נטען שהודיה ככל הנראה נחנקה בלול לאחר שאכלה, ונמצאה רק לאחר 30 דקות. עוד צוין בדו״ח  כי הכוננים של מד"א היו אלו שהחלו בהחייאה, ולא נעשתה לה החייאה על ידי המטפלת לפני הגעתם, שעל פי החוק אמורה לעבור קורס החייאה ולתת טיפול במידת הצורך. 

הדו''ח של מד''א (צילום: באדיבות המשפחה)
הדו''ח של מד''א (צילום: באדיבות המשפחה)

״זו ילדה שחיכינו שתגיח לעולם במשך 6 שנים, לאחר טיפולים מאוד קשים. חשוב לנו שהצדק יצא לאור״, מסרה האם שירן.

על פי תקנות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, ישנו איסור להשאיר תינוק או פעוט ללא השגחה כולל במהלך השינה. החוק חל על מסגרות בהן שוהים שבעה פעוטות ומעלה בלבד - אך לא חל על משפחתונים. ״עזרה ראשונה, הצמדות לתקנות, קורס התנהלות בטוחה, מצלמות או ביטוח לא חלו על המשפחתון בפתח תקווה בו הודיה נחנקה למוות. כיום קיימים כאלפי משפחתונים פרטיים שאינם מפוקחים, ועשרות אלפי תינוקות שהולכים למשפחתונים ללא מצלמות וללא שום פיקוח. כאשר מתרחש אסון כזה, אין איך לדעת מה קרה שם ובוודאי להוכיח״, נמסר ממטה המאבק למען הילדים. כעת המשפחתון ממשיך לפעול.

ממטה המאבק עוד נמסר לבקשת ההורים: "בשעה 20:00 תתקיים בבית העלמין ארץ חיים בקרית אתא, הלווייתה של התינוקת בת 4 חודשים בלבד, הודיה שרה הכהן ז"ל שהובהלה במצב אנוש שבוע שעבר לאחר שלא התעוררה משנתה במשפחתון בפתח תקווה - ונפטרה היום לאחר 7 ימים בביה"ח שניידר״.

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה לבחינת התשתית הפלילית, שטרם התבססה בשלב זה עפי חוות דעת גורמי רפואה".