לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, עמותת האחים שלנו הפגישה אומנים מובילים עם אחים שכולים, על מנת ליצור יחדיו שירים לפרויקט הנצחה # מייסד העמותה אליסף פרץ, ששכל שניים מאחיו: "המיזם מנציח בצורה ייחודית ומלאת לב את האחים שלנו"

פרויקט חדש לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים מפגיש אחים ואחיות שכולים עם אומנים ישראלים שמשתתפים במיזם "האחים של חורף 73'". מדובר במיזם שמובילה עמותת האחים שלנו, יחד עם ארגון יד יצחק בן צבי ליצירת שירים חדשים, שעוסק מתחילתו ועד סופו באחים שאינם, בכאב, בזיכרונות ובחיים בלעדיהם.

היוצרים והזמרים - אביב אלוש, לאה שבת, סי היימן, רונית שחר, נועם בנאי, אריאל הורוביץ, ארז לב ארי, אוריין שוקרון וענת מלמד - נפגשו לפני כמה חודשים עם אחים שכולים של המלחמה, ועברו יחדיו תהליך מרגש תוך חיבור ושיח על האח שנפל והחיים לפני ואחרי האסון. יחד יצרו המעורבים את פרויקט ההנצחה המרגש, שיכלול תשעה שירים חדשים שצפויים לצאת בקרוב.

מייסד האחים שלנו הוא אליסף פרץ (36), שבעצמו שכל שניים מאחיו, אוריאל ואלירז ז"ל, ובנה של כלת פרס ישראל, מרים פרץ. "לצערנו, רוב ההורים של הנופלים במלחמה הזו כבר אינם בחיים, ולכן קולם של האחים חשוב מאוד כדי להנציח ולזכור את מי שאינם איתנו כבר 50 שנה", הוא מספר. "במיזם המרגש הזה נוצרו חיבורים ורגעי קסם מאוד מרגשים ומיוחדים.

"זוגות האחים והאומנים עברו יחד תהליך משמעותי שיצר חיבור אמיתי ביניהם, והוביל לכתיבת שיר חדש. אני מרגיש זכות גדולה להיות חלק ממיזם שמנציח בצורה ייחודית ומלאת לב את האחים שלנו, ולתת לאחים ולאחיות השכולים מקום לעבד, לפרוק, לדבר, ליצור ובעיקר להיות בעשייה ולבחור בחיים. אני מבקש להודות למשרד התרבות והספורט, ולשר מיקי זוהר שנרתם לסייע לנו להוציא את המיזם לפועל".

אריק וירצבורגר, סמנכ"ל חינוך ביד יצחק בן צבי: "החיבור בין האח או האחות השכולים שחיים בתוך סיפור אישי כואב, לבין מוזיקאי ואומן שיודע לקחת את הכאב ולהפוך אותו לשיר, יוצר זיכרון חדש ומסייע לעצב את הזיכרון האישי והלאומי של כולנו.

"זכות היא ליד יצחק בן צבי בשיתוף פעולה עם עמותת האחים שלנו להגיע ליום הכיפורים, 50 שנה אחרי המלחמה ההיא, עם תחושת חיבור שמתאימה כל כך לצורך של החברה שלנו בימים מורכבים אלה".