חגי תשרי מהווים עבור ניצולי השואה תקופה לא פשוטה, שבמהלכה הם נזכרים בין היתר במאכלים ובריחות המיוחדים מבית הוריהם - במיוחד בערבי חג.

בסניף עמותת עמך שברחובות יצאו בשיתוף פעולה מרגש, כאשר הפעילים, בני נוער של גרעין רעם בהנהגת המש"צים (מדריכי של"ח צעירים), פרויקט של משרד החינוך - יצרו יחד עם הניצולים את הספר "במטבח של עמך".

הספר, שהפקתו ארכה כשנתיים, מציג מתכונים נשכחים, זיכרונות מבית ההורים שאינם, והילדות שגדעה השואה, לצד סיפורי ההישרדות האישיים שלהם. המש"צים עמלו על הפרויקט יחד עם הניצולים בהדרכת שקד אביטל וזיו פוקס, ואספו את סיפורי השורדים המרגשים ואת המתכונים האהובים עליהם.

תמי חיות, מנהלת מועדון עמך ברחובות, הדגישה כי "זהו לא סתם ספר מתכונים רגיל, אלא עדות חייהם של אנשים שחוו את הטרגדיה הקשה ביותר בהיסטוריה האנושית. הוא משקף את האופן שבו הטעמים והריחות משפיעים על זיכרונותיהם ועל תהליכי ההישרדות שלהם כדרך נוספת לשמור על הזיכרונות ולהעביר אותם לדורות הבאים.

"אנחנו מודים להנהגת המש"צים על היוזמה המבורכת, ומזמינים את כולם להכין את המתכונים, לחוות את הטעמים והריחות המיוחדים ולקרוא את הסיפורים האישיים של השורדים והשורדות".