אחרי יותר משלושה עשורים כראש מועצת עומר, הסמוכה לבאר שבע פיני בדש, הנחשב בעיני רבים ל"שריף" של הנגב הודיע בחודשים האחרונים כי לא יתמודד לקדנציה נוספת ופתח את קרב הירושה באחת המועצות העשירות באזור הנגב. המאבק מתמקד בין אחיינו, ארז בדש עד לאחרונה ראש מועצת נאות חובב וחברת האופוזיציה בעומר, סימה כחלון, שהתמודדה גם בבחירות הקודמות והייתה מתמודדת בולטת והקבלן והיזם יוסי כהן.

בהודעת הפרישה שלו כתב בדש: "השקעתי בעומר את כולי, את מרצי ואת מירב שנותיי והיא תישאר לנצח מפעל חיי. אני מביט לאחור בגאווה אדירה, ויכול לומר לכם בלב שלם: הייתה לי הזכות לשרת אתכם ויחדיו הפכנו חלומות שנראו דמיוניים – למציאות. היה לי כבוד גדול וזכות להיות ראש מועצה במשך שנים רבות, כמו גם את הזכות לראות יחד איתכם את הפלא המדברי הקרוי עומר מתפתח ומכה שורשים עמוקים בקרקע, כאלו שלא יעקרו לעולם".

"כשהתחלתי את כהונתי, עומר הייתה ישוב שרבים לא הכירו. כיום, אני מסיים את תפקידי כשעומר מדורגת באשכול סוציואקונומי 10 והוכרזה כרשות איתנה בחוק, כשהיא בעלת חוסן כלכלי ונחשבת לאחד היישובים המובילים בארץ. במהלכה לא תמיד כולם הסכימו איתי או עם עמדותיי, עד לפני כמה שנים היו שסברו כי הן קיצוניות, אך לצערי תחזיותיי הפכו למציאות חיינו בנגב. חרף האיומים, במשך השנים ניצלתי כל במה שניתנה לי בכדי להתריע על אובדן המשילות בנגב, על הפשיעה ועל היעדר אכיפה. אני שמח שלאחר תקופה ארוכה בה נלחמתי יחד עם אחרים, להעלאת הנושא על סדר היום המדיני – הנושא נמצא ברשימת סדרי העדיפות הלאומיים".

בבחירות הקודמות ביישוב עומר, בו מתגוררים כיום כ-7,750 תושבים התוצאות היו צמודות בין פיני בדש, לבין סימה כחלון (55), אם ל-3, מי שהייתה גזברית עיריית דימונה ומנהלת הכספים בקיבוץ חצרים בעברה. ההכרעה הסתיימה בפער של קולות בודדים (87 קולות), לטובתו של בדש, מה שהוביל את כחלון, שנהנת מתמיכה רחבה להתמודד בשנית. כחלון, שעשויה להיות האישה הראשונה שתכהן בעומר, מבטיחה לקדם את נושא החינוך,  שיהיה בסדר עדיפות תקציבית, חיזוק הביטחון, התשתיות, פיתוח ההייטק ועוד. 

"הספיקו לנו 33 שנות שלטון בדש בעומר, הגיע הזמן לשחרר את היישוב הזה ממשפחת בדש", נכתב בחוברת שיצאה מטעמה של כחלון שרמזה לעבר התמודדתו של ארז בדש (55), אחיינו של ראש המועצה המכהן ועוררה סערה ברשתות החברתיות.

ראש המועצה, פיני בדש התייחס גם הוא לדברים וכתב: "אני כמעט ולא מעלה פוסטים ברשתות החברתיות למעט דברים אישיים ומשפחתיים, אבל הפעם אחרוג ממנהגי. ספגתי בעבר השמצות מהגב' כחלון, מכולן התעלמתי (ונתתי לבוחר לומר את שלו פעם אחר פעם), אך סברתי כי הפעם, בוודאי לאחר שהודעתי על פרישתי, כי תדע האחרונה לכבד את פרישתי, או לכל הפחות תדע לכבד את 33 השנים האחרונות בהן הקדשתי את כל כולי בעשייה למען עומר -מפעל חיי. קצת ענווה, קצת צניעות, קצת לכבד את הישוב ותושביו ולכל הפחות כיבוד האחר – עקרונות שאני ממליץ לך לאמץ ולהטמיע במצע שלך".

ארז בדש, ראש המועצה התעשייתית נאות חובב הודיע כי יעזוב את תפקידו, כשנה לאחר שמונה. בפוסט ההכרזה שלו כתב, "לאחרונה פנו אליי תושבים מהיישוב שבו אני מתגורר, עומר, בקריאה להתמודד על תפקיד ראש המועצה ולהובילה בהתמודדות עם אתגרי הפיתוח וגיבוש הקהילה. עומר הוא הבית שבו זכיתי לגדל את בנותיי ושבו מתגוררים הוריי, אחיי ורבים מחבריי". עוד כתב, "לאחר לבטים רבים החלטתי להתמודד עם האתגר לעיצוב והובלת היישוב עומר בשנים הבאות". 

ארז בדש, אל"מ במילואים הוא תושב עומר, אב לשתי בנות. בעברו היה מפקד נפת נגב בפיקוד העורף, גזבר עיריית אופקים, מנכ"ל תאגיד המים האזורי "מי שבע", מנכ"ל מיתר שירותים מוניציפליים, מנכ"ל הפועל באר שבע בכדורגל, מנכ"ל חברת כיוונים- החברה העירונית של עיריית באר שבע ותפקידים נוספים. בדש הקים את מפלגת "עומר אחת", הוא מתמקד בנושאי הביטחון, חינוך, תשתיות ועוד, תחת הסלוגן "בוחרים בביטחון".

מועמד נוסף הוא איש העסקים והיזם יוסי כהן (48), אב ל-3. בבעלותו של כהן חברה בתחום הבניה.
בין הנושאים שהוא מקדם במצע: נושא הביטחון, חינוך, בינה מלאכותית ועוד. "פארק התעשייה עומר הוא פארק אפור, ללא שם, ללא מיתוג וללא תשתיות ראויות. אנחנו נתאים את הפארק המיועד לכל חברות הבינה המלאכותית, נמתג את הפארק כפארק ייחודי אשר יוביל את  המהפכה הטכנולוגית בישראל", כתב במצע שלו. עוד כתב: "עומר זקוקה לראיה שונה, לראש מועצה  שיעיר אותה ויקדם את הפוטניצאל העצום שטמון בה". 

"זה שיש לך נשק, זה לא אומר שאתה גבר", בשנת 2021, הוביל כהן מכספו קמפיין שלטי חוצות ברחבי העיר באר שבע בדרישה לתוכנית להצלת הנגב ונגד תופעת הנשקים הבלתי חוקית, זאת לאחר שגם ביתו נפרץ כמה פעמים בתוך שבוע אחד.