על פי נתוני משרד ראש הממשלה, שמטפל בנושא הגיור במדינת ישראל, בשנת 2022 כ־2,893 בני אדם עברו את התהליך - ירידה לעומת שנים קודמות. על פי הנתונים, בשנת 2021 התגיירו 3,315 בני אדם. עוד עולה מהנתונים כי למעט ירידה בשנת 2020, שנת פריצת הקורונה, בשנים האחרונות התגיירו יותר אנשים מאשר בשנה שעברה - 3,128 בשנת 2018 ו־3,222 בשנת 2019.

עוד נמסר כי מערך הגיור “עושה ככל יכולתו כדי להנגיש את תהליך הגיור לכל המעוניין, בלי לגרוע מהרף ההלכתי שמאפשר גיור איכותי שמוכר בכל העולם. ישנם מגוון מסלולים מותאמים לצורכי אוכלוסיות שונות, במגוון שפות ופריסה ארצית”. על פי הנתונים, ישנם 107 כיתות אזרחיות בפריסה ארצית במגוון מסלולים ושפות, ושמונה מתקנים צבאיים שבהם מתקיימים קורסי גיור. המורים מלווים את המתגיירים באופן אישי בכל שלבי התהליך.

לילי בובר, בת 24, שנולדה בגניטגורסק, רוסיה, סמוך לגבול עם קזחסטן, התגיירה בשנה האחרונה. היא מתגוררת כיום בראשון לציון. “כבר בגיל קטן התעניינתי ביהדות”, היא מספרת. “עשיתי עץ שורשים, ולאחר שביליתי זמן בתגלית הבנתי שאני רוצה להיות יהודייה והתחלתי את התהליך, שהחל עם גיוסי כחיילת בודדת”. לדברי בובר, החוויה הייתה מאוד קלה ועזרו לה מאוד.

מנגד, יש הרבה שלא מתקבלים לתהליך. בכיר במשרד ראש הממשלה אמר ל"מעריב" כי “תהליך הגיור הוא תהליך אישי ומשמעותי שדורש רצון והפנמה. לעתים קיימת גם התמודדות פסיכולוגית, חוויה שמשפיעה על המתגייר ועל סביבתו. היום כל המעוניין להתגייר משלים את התהליך”.
מערך הגיור הממלכתי במשרד ראש הממשלה פועל לפי החלטות ממשלה ובהתאם להנחיות הלכתיות של הרבנות הראשית. בהתאם להחלטות אלה הגיור שמתקיים במערך מוכר ומקובל על כל הקהילות בארץ ובחו”ל.