משטרת מחוז תל אביב בפיקודו של מפקד המחוז ניצב פרץ עמר תצטרך להיערך בכוחות מתוגברים לקראת חמישי הקרוב בעקבות היוזמה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לקיים תפילת ערבית המונית בכיכר דיזנגוף בתל אביב במחאה על ההפרעות לתפילת יום כיפור שהתקיימו במרחבים ציבוריים בתל אביב. 

הקרב על כיכר דיזנגוף: התשובה של ראשי המחאה לבן גביר

השר בן גביר, שהעביר את ההודעה על כוונה להתפלל בתל אביב, בעקבות אותם אירועים בהם הגיעו מפגינים והפריעו לתפילה לכאורה, הגיבו אלפי אזרחים כי יצטרפו אליו לתפילה ובמשטרת מחוז תל אביב יצטרכו למתוח אברים ולהיערך בהתאם בשל הפגנות נגדיות שצפויות במקום.

צריך לזכור שבחמישי יגיעו גם המפגינים מטעם תנועת כוח קפלן וכוחות של משטרת מחוז תל אביב שפרוסות לאורך ההפגנה יצטרכו להתפצל ולהשקיע משאבים, כוחות ומאמצים בתפילה בדיזנגוף כדי למנוע אירועים חריגים.

בסביבתו של השר לביטחון לאומי מציינים: "השר בן גביר לא יכול היה להישאר אדיש לאירועים החמורים מכיפור תוך הפרעה בוטה וגסה לקיומה של תפילה והוא החליט ליזום תפילה בחמישי הקרוב בכיכר דיזנגוף. ההודעה הועברה בקבוצות ווטסאפ והמונים הודיעו שהם יצטרפו לתפילה. איש לא יכול למנוע מאדם דתי להיות יהודי בטח לא בשם הדמוקרטיה".

זה לגרום למתיחה נוספת של המשטרה שתהיה טרודה בטיפול בהפגנות בקפלן?
"השר לביטחון לאומי סומך על מפקד מחוז תל אביב הנכנס ניצב פרץ עמר ועל משטרת מחוז תל אביב שידעו לטפל גם באירוע הזה בצורה הראויה. אי אפשר להתעלם ממה שקרה בכיפור ועם כל הכבוד למשטרה היא תצטרך להתמודד עם האתגר הזה. לטעון שהשר גורם למתיחת כוחות זה לא נכון. מה קורה עם עשרות שבועות שהמשטרה נאלצת להתמודד עם המחאות? אז יש לה כעת משימה נוספת. השר בן גביר לא מגיע לגלות אלימות והמשטרה חייבת להיות שם כדי למנוע ניסיונות לחבל בתפילה או פגיעה בשר. צריך לזכור שעל פי התיאוריה שהשר יגרום לבעיה נוספת לכאורה למשטרה אז השר בן גביר צריך לשבת בכלל בבית כי הוא מאוים ממילא ולכן הגעה שלו לדרום מלווה בסוואנה של היס"מ, הגעה לשומרון בהרבה יותר כוחות וגם הגעה לתל אביב מצריכה היערכות. אם זה גורם למטרד אז משמעו שהוא לא יכול לנוע ברחבי מדינת ישראל כיוון שהוא מאוים".