כמעט אסון: רכב התנגש אתמול (רביעי) בשעות הלילה בחמור פרא שעמד בכביש 40 בסמוך למצפה רמון. בחודשים האחרונים תושבי האזור פתחו במחאה בעקבות ריבוי התאונות באחד הכבישים המסוכנים בישראל. לפני שבע שנים נפטר ליאל אלמקייס, ילד בן 13 מהתנגשות בגמל באותו מקום בו התרחשה התאונה ושנה לפני כן, נהג נפצע אנוש.

ליאב לחמי, שהיה יחד עם אמו ברכב שיחזר ל"מעריב": "לא ראינו את החמור בכלל. אני זוכר שפתאום כריות אוויר נפתחו לי בפנים. לפי עדי ראיה הוא קם וברח. לא ראינו כלום, הכל היה חשוך, לא אני ולא אמא שלי. זה ממש הפתיע אותי. זה הגיע בבום".

ירדנה אלמקייס, דודתו של ליאל אלמקייס שנהרג מפגיעת גמל ברכב של המשפחה שיתפה: "חברה טובה שלחה לי הודעה שאני לא אבהל, שהיא עברה תאונה ממש במקום בו נהרג ליאל ז״ל. חשתי שכל הגוף עובר טלטלה. הטראומה ניכרת עליהם, הרכב הושבת לחלוטין. תאונה שיכלה להסתיים בעוד אסון ממשיכה לפקוד את כביש הדמים. כביש ארבעים הארור. מתי נאמר די? מתי נאמר לי זה לא יקרה? הגיע הזמן לזרז במיידי את הטיפול בכביש הדמים.  לא רוצה לאבד לא בן משפחה, לא חבר, ולא חברה. אפילו לא מכרים או זרים".

ממטה נאבקים 40 נמסר: "למזלנו התאונה הסתיימה עם פצועים קל בלבד, אבל מדובר על עוד משפחה במצפה רמון שעברה טראומה, ובנס יצאה מזה בזול. ההתנגשות בחמור הייתה בנקודה מוכרת שבה כבר התרחשו תאונות קטלניות מכניסה של בעלי חיים לכביש בשעות הלילה. זה מקום ללא תאורה וללא הפרדה וההפקרות נמשכת. כביש 40 הוא אסון לאומי".