יעל נצפה אתמול במהלך סיור בוקר של פקחי רשות הטבע והגנים בחניון שבהרי אילת, כשהוא אוכל כוס פלסטיק שהושארה בשטח על ידי מטיילים. מדובר בסכנת חיים של ממש עבור היעל, בשל העובדה שפלסטיק וכלים חד־פעמיים הם אחד מגורמי התמותה המרכזיים של חיות בר בישראל. בשנים האחרונות יותר מ־7,000 בעלי חיים נזקקו לטיפול כתוצאה מפסולת שהושארה בשטחים ציבוריים.

ברשות מספרים כי בימי חול המועד סוכות לנים מבקרים רבים בחניוני הלילה, ומטיילים רבים פוקדים את מסלולי הטיול בשמורות הטבע ומפצירים במטיילים: "חשוב מאוד להקפיד לאסוף את האשפה יחד איתכם עד לפח הקרוב ולא להשאירה בשטח, גם לא בשקית, וזאת מפני שחיות הבר פותחות את השקיות שנשארות בשטח במטרה לחפש מזון".

שקיות ומגבונים נאכלים על ידי בעלי חיים שלא למדו להימנע מאכילתם, לדוגמה בים על ידי צבי ים ובמדבר על ידי יעלים.

"בכרס של כמעט כל יעל שנבדק, נמצאו שקיות ומגבונים, שהנפח שהם תופסים עלול לפגוע ביעילות העיכול ולגרום לחיות לסבול מרעב קיצוני - אפילו כשהמזון נמצא בשפע", אומרים ברשות הטבע ומבקשים מהמטיילים להפחית את השימוש בשקיות, במגבונים ובפלסטיק חד־פעמי. "אם כבר השתמשנו בהם, נוודא שלא השארנו אחרינו שום זכר לחומרים אלה - כך נימנע מפגיעה בחי ובסביבה שאנו כל כך אוהבים".

מזי מגנאג׳י מוסקוביץ, ראש אגף ההסברה ברשות הטבע והגנים: "אנחנו שמחים לקבל את מאות אלפי המבקרים בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע, ולצד מגוון פעילויות, הדרכות, סיורים ותצפיות נוף, מקבלים המטיילים בתחנות המידע דגשים בנושא כללי הטיול הבטוח וגם שקית לאיסוף האשפה".