צים, חברת ספנות והובלה ימית גלובלית, הודיעה היום (ראשון) ממטה החברה הישראלי כי לאור המצב ומתוך סולידריות עם מדינת ישראל ואזרחיה, היא מעמידה את כל אוניות ותשתיות החברה לטובת הצרכים הלאומיים של מדינת ישראל בעדיפות ראשונה.

נערכים להסלמה בצפון: גלנט הנחה להתכונן לביצוע תכנית פינוי מהאזור

בהודעה ששיגר אתמול בלילה, אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, נכתב לעובדים: "הבוקר, שבת, חג שמחת תורה, נפתחה מלחמת פתע על מדינת ישראל מרצועת עזה, במלחמה מהקשות ביותר שידעה המדינה.

אירועים אלו קשים מנשוא, ועולים באובדן רב של חיי אדם, פצועים רבים וככל הנראה גם מספרים בלתי נתפסים של חטופים, חיילים ואזרחים. אנו מתמודדים מול רוצחים חסרי מצפון שרוצחים ללא רחם אזרחים, ילדים ותינוקות חסרי ישע. נראה שהאירוע יהיה כרוך בכאב רב לכולנו. למרות הכאב הרב, אני בטוח שנדע להתמודד איתו. ארגוני המחבלים ישלמו מחיר כבד מאד על ההתקפה הנפשעת הזאת.

מר גליקמן הציע לעובדים סיוע והוסיף: "כולנו עם תושבי הדרום ועם כוחות צה"ל. בזמן שכוחות צה"ל נלחמים בדרום, אני קורא לכל עובדות ועובדי החברה להישמע להוראות פיקוד העורף ולהיות בקרבת או בתוך מרחבים מוגנים בכל רחבי המדינה. אלו הנחיות מצילות חיים. בשלב זה חשוב לשמור על חוסן אישי, משפחתי וחוסן החברה. חשוב לשמור על שגרת חירום בבית תוך כדי מציאת עיסוק מתאים לילדים. חשוב שהילדים יהיו עסוקים. ליבנו עם תושבי הדרום הנמצאים תחת מתקפה מהקשות שידעה המדינה, וכן עם כל אזרחי המדינה שדואגים לגורל יקיריהם הנמצאים באזור הדרום, מי עם משפחה ומי מהם שהשתתף במסיבה בקיבוץ רעים, וכמובן עם כוחות צה"ל. אני בטוח שנתאושש, ניתן מכה מוחצת לאויב ונתגבר על הפצעים שלנו. זה הזמן לערבות הדדית ולאחדות! רק ביחד נתחזק".