להלן ממצאי סקר שנערך עבור "טאטיקה תקשורת ואסטרטגיה" על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il".  

לפיד וגנץ קראו להקמת ממשלת חירום; הליכוד: "נתניהו הציע לשניהם להיכנס"
קבינט מצומצם והקפאת חקיקה: המחנה הממלכתי הציג את דרישותיו

הסקר נערך ב-9 באוקטובר 2023 וענו עליו 501 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

עיקרי הממצאים:

רוב מוחץ של הציבור הישראלי (80%) בעד הקמת ממשלת חירום לאומית כעת, רק 9% סבורים שאין בכך צורך (11% אינם יודעים). התמיכה הגבוהה ביותר מגיעה ממצביעי המחנה הממלכתי (98%) ויש עתיד (96%) אבל גם מרוב מוחלט של מצביעי הליכוד (74% מהם חושבים שצריך לעומת 13% בלבד שלא).

רוב קטן יותר אבל משמעותי (61%) תומך בהצעה להקים ממשלת חירום לאומית שתכלול את ראשי מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי וללא שרי מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית (27% מתנגדים ו-12% חסרי דעה). גם כאן, התמיכה הגבוהה ביותר היא של מצביעי יש עתיד (96%) והמחנה הממלכתי (92%) אבל גם בליכוד יש יותר התומכים במתווה כזה (49%) מארש מי שמתנגדים לכך (37%).

״הסקר מצביע כי הציבור דורש ממשלת חירום לאומית מייד כולל רוב מוחלט של מצביעי הליכוד״, אומר היועץ האסטרטגי יוסי טאטיקה, ״כשמציבים את התנאי של הוצאת עוצמה יהודית והציונות הדתית לצורך הקמת ממשלת חירום, מצביעי המחנה הממלכתי ויש עתיד נשארים בשלהם, כלומר הם מוכנים לממשלת חירום עם או בלי עוצמה יהודית והציונות הדתית. מצביעי הליכוד פחות מוכנים לכך אבל עדיין 49% ממצביעי הליכוד שזה מספר לא מבוטל שיתמוך בהרכב כזה של ממשלה לעומת כאלה שנתנגדים. כלומר השאלה של הרכב ממשלת החירום היא משנית לעומת הצורך הדחוף בהקמתה".