תוך 72 שעות בלבד: 1970 פניות התקבלו במערך החירום לסיוע נפשי למשפחות חטופים ונעדרים, שהקים ״מכון פסגות״ ביוזמת משפחת גולדין. 

שחרור מיידי והתערבות בין לאומית: רשימת הדרישות של משפחות החטופים

מערך הסיוע עוזר למעגל הקרוב של בני המשפחה גרעינית וכן המשפחה המורחבת, חברים, חברות, בני ובנות זוג של הנעדרים והחטופים. לנוכח המצב, רבים מהם מתמודדים עם חוסר אונים ועם קושי רב להכיל את חוסר הוודאות סביב גורלם של קרוביהם. במסגרת מערך הסיוע, ישנם מאות מטפלים ומטפלות מוסמכים שמלווים את הפונים ונותנים את המענה לכל אחד ואחת מהם. 

16% מהשיחות הגיעו ממשפחות, מכרים, בני או בנות זוג של חיילים וחיילות, 75% מהפניות התקבלו מאלו של אזרחים נעדרים או חטופים. שאר השיחות, הגיעו מאנשים שמבקשים בכל דרך לדעת כיצד ניתן לעזור להם להגיע לתשובות אודות יקיריהם, והם מופנים למטה המאבק המאוחד למשפחות הנעדרים והחטופים. למעלה מכ-20 מהפניות הן של משפחות של חטופים, שתיעוד חטיפתם הופץ ברשתות ושאר הפונים, טרם יודעים מה עלה בגורל של קרוביהם. 

"המספרים בלתי נתפסים, ההיקפים הם עצומים והחשיבות של מתן המענה המיידי לכל מי שזקוק לכך - היא קריטית. יש קווי סיוע רבים שמעניקים תמיכה נפשית לכלל אזרחי ישראל, לחיילים ועוד. אנו נענינו לבקשת משפחת גולדין שהבינה שיש כאן תופעה שהולכת ומתפתחת, והרמנו את מערך החירום הזה שמוכיח את חשיבותו בימים אלו", מוסרת מרב ברקבי שני, עו"סית קלינית, פסיכותרפיסטית מומחית ומנהלת מכון פסגות. 

דוקטור לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין, שנפל בשבי החמאס בצוק איתן מוסיפה לדבריה: "כבר 9 שנים בהן אנו משפחה השבויה בחטיפה, לכן אנו מבינים את החשיבות העצומה של השמירה על עוצמות הנפש, אשר בזכותן היה לנו את הכוח להיאבק - ויהיה לנו את הכוח להיאבק עד אשר נחזיר את בננו הדר הביתה. היה לנו ברור כי המשימה הראשונה שלנו היא לתמוך במשפחות בהיבט הרגשי - ועם היוודע גודל האירוע אשר נפל על ישראל בבוקר שבת, פעלנו מיד להקמת מערך לתמיכה במשפחות חטופים, והמספרים מוכיחים כי המערך שהוקם הוא הכרחי ביותר״. 

משפחות נעדרים וחטופים, יכולים באופן מיידי להסתייע במערך החירום. לתיאום טיפול בוואטסאפ: 050-6662559