ראש העיר של שדרות, אלון דוידי, הודיע היום (ראשון) כי המדינה תממן למשך השבוע הקרוב לפחות, שהייה בבתי מלון והארחה לתושבי שדרות. "נמשיך לפעול הן בדאגה לתושבי העיר שנשארו והן לתושבים שיצאו ממנה, ובמקביל לגייס משאבים נוספים להמשך השהייה מחוץ לעיר בזמן המלחמה", אמר דוידי.

הרוג ופצועים מפגיעה ישירה בצפון; הירי לדרום התחדש לאחר שעות | היום התשיעי למלחמה
חיל האוויר נערך לכניסה הקרקעית לעזה: "פועלים להכין את השטח"

שמואל מויאל, שגר בשדרות כבר 60 שנה, אמר: "שלומנו טוב, אך ליבנו לא איתנו. אנחנו רגילים למצב עגום, אבל עכשיו הוא עגום ביותר. אנחנו מקווים שהביטחון יחזור, לא הביטחון שהיה עד כה, אלא הביטחון של לפני 20 שנה. ישבתי בשבת בבית, המזל שלי שהבן שלי בארגון הצלה ושמענו שיש חדירה של מחבלים, אז הודעתי לכל השכנים והסתגרנו. אני אמרתי אולי יש חדירה של חוליה, שתיים, אבל לא תיארתי לעצמי מה שהגיע אלינו".

"הבית שלי נפגע בעבר ארבע פעמים מרקטות. לא הוצאתי אפילו את האשפה מהבית כמה פעמים, פחדתי שהמחבלים יצאו. ברחנו מהבית, השארנו דברים לא חיוניים מאחור. אנחנו נחזור לשדרות אם צה"ל יעשה חריש טוב ולא יהיה יותר חמאס. לא נחזור בכל מחיר - אני לא מבין איך זה קרה, שהצליחו ככה לחדור. לשפוט הכי קל, אבל נחכה לסיום המלחמה. הכי מצער אותי שאנשים רבים שאני מכיר נרצחו באכזריות", סיפר.

אסף, תושב שדרות שהתפנה מביתו: "אני רגיל לזה כי זה היה מתוקף תפקידי. זאת מכה מאוד קשה, לא יודעים מה יהיה, המון אי וודאות. המון תושבים שלא עובדים בתקופה הזאת חוששים מה יהיה בהמשך, האם מישהו ישלם להם את המשכורת שלהם. אני מקווה שידאגו לכולם כמו שצריך".

לאון, תושב שדרות שמשפחתו התפנתה מהעיר, אמר: "הממשלה תמיד הזניחה אותנו, אף פעם לא עניינו אותם. עוד ב-2014 ב'צוק איתן' היו התראות של חדירות מחבלים מהמנהרות ולא עשו עם זה כלום. בימים הראשונים של המלחמה הרגשתי כאב עצום. העולם לא מעניין אותנו, אנחנו רוצים לראות את עזה מחוקה ולהמשיך את שדרות עד לחוף של רצועת עזה".