בעקבות הידיעות ולפיהן חלק מהמלונות לא מאפשרים כניסת בעלי חיים, פנו מנכ״ל משרד החקלאות, אורן לביא, ומנכ״ל משרד התיירות, דני שחר, פנו הבוקר (ראשון) למנכ״לית התאחדות המלונות בישראל, עו״ד יעל דניאלי, בבקשה לאפשר למפונים להיכנס עם חיות המחמד אל בתי המלון ובכך להקל על תושבי הדרום ולשמור על רווחת בעלי החיים וביטחונם.

מהערכת מצב שערכו באגף רווחת בעלי חיים במשרד החקלאות, עולה כי ישנם בעלי חיים רבים אשר נקלעו לאזורי הקרב ובעליהם פונו למקום שלא מאפשר שהיית בעלי חיים או בעלי חיים שבעליהם גויסו למילואים ונותרו לבדם או ללא טיפול ראוי ותושבים שנאלצו להשאיר מאחור את חיות המחמד. וכן גם בעלי חיים שבעליהם נחטפו או נרצחו.

לכן, במקביל לפנייה זו, ממשיך המשרד במתן מענה וטיפול בחיות מחמד של תושבי הדרום ומסייע לרכז את המידע, לתאם ולנתב פניות בנושא חיות מחמד באזורי העימות. משרד החקלאות מדגיש כי מוקד המשרד משמש לריכוז מידע, קבלת פניות ותיאומים בכל הנוגע לפינוי בעלי החיים באזורי העימות, בהתאם להנחיות צה"ל. תושבים שהתפנו עם חיות המחמד, תושבים שנאלצו להשאיר את בעל החיים מאחור, מגויסים שלא יכולים לטפל בבעל החיים, וארגונים שמוכנים לקלוט אליהם בעלי חיים מוזמנים לפנות למוקד המשרד אשר יסייע ככל הניתן, בטלפון 6016*.