קרן קיימת לישראל הודיעה על הגדרת סיוע החירום ליישובי עוטף עזה, להיקף של כ-40 מיליון שקל. קק"ל החליטה על הגדלת סיוע החירום ליישובי עוטף עזה בכעשרה מיליוני שקלים נוספים לפינוי עוד תושבים מהעוטף, להארכת השהות של תושבים שכבר פונו ולתמיכה מיידית בהצטיידות ביטחונית ליישובים. 

בנוסף, החליטה קק"ל, כי בשל התמשכות הלחימה והתרחבותה ובהתאם לצרכים העולים מהשטח, על הרחבת הסיוע לכיתות הכוננו ליישובים המרוחקים עד שבעה ק"מ מהגבול, ב-4.2 מיליוני שקלים נוספים. 

דירקטוריון קק"ל שהחליט על הגדלת סל החירום ליישובי העוטף, הבהיר כי הגדלת הסיוע כוללת את התמיכה בכיתות הכוננות, ציוד למערך צוות החירום היישובי, ציוד מתכלה בחירום, גנרטורים ועזרי מחשוב. בנוסף, קק"ל תסייע בהעברת תושבים מהדרום לבתי הארחה במרכז הארץ ובהפעלת פעולות הפגתיות וחינוכיות, שאמורות לאפשר לתושבים ולילדיהם התרעננות מהאירועים הקישם.

"לאחר שבשבוע שעבר פתחה קרן קיימת לישראל במבצע סיוע לתושבי הדרום, אנו מגדילים את סל החירום להגנה על יישובי העוטרף ומרחיבים אותו ליישובים הממוקמים עד לשבעה ק"מ מהגבול . זו משימה לאומית חשובה ומשמעותית ואנו מחוייבים לה באופן מלא", ציינה יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי.