תחת הסלוגן "מאוחדים נגד הטרור", ‘UNITED AGAINST TERORIS' אוניברסיטת תל אביב מקיימת מיצג באולם הכנסים סמולרש המכיל למעלה מאלף מקומות ישיבה. במסגרת המיצג יוצגו על הכיסאות הריקים באולם תמונות של כלל החטופים והנעדרים וכן הנרצחים והנופלים מקרב חיילי צה"ל ואזרחי המדינה. היוזמה היא בהובלת דניאל זילבר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב ובשיתוף האוניברסיטה. 

"בימים אלה, אנחנו עוד בלב התופת, לב המלחמה. רבים מהחללים טרם זוהו, הפצועים, רק מתחילים את השיקום שלהם, בגוף ובנפש, והמשפחות שלנו, החברים שלנו, אבדו. אנחנו כאן כדי לנסות להמחיש, אפילו במעט, את גודל הזוועה ולהראות לעולם - טבחו בנו. זו לא סיסמה, ולא קלישאה- למרות הטבח, ננצח. למרות האסון, נצא מחוזקים. הסטודנטים והסטודנטיות, דור העתיד של מדינת ישראל, אנחנו נעשה הכל כדי שאסון כזה לא ייקרה בשנית. לא במשמרת שלנו", סיפר.

המיצג לקורבנות המלחמה (צילום: חן גלילי)
המיצג לקורבנות המלחמה (צילום: חן גלילי)

המיצג המרגש בתל אביב, הוא חלק מחמ"ל סטונדטיאלי גלובאלי שהוקם השבוע בשיתוף אגודת הסטודנטים מאונ' תל אביב וסטודנטים מאירופה וארה"ב, על מנת להוביל פעילות הסברה פרו ישראלית חוצת גבולות. מאחורי היוזמה עומדות שקד בנפשי, סטודנטית ויוזמת אירועי UNITED AGAINST TERORIS.

בעזרת האירועים הללו המתרחשים בקמפוסים רבים, היא המבקשת למעשה לרתום את הכוח שיש לסטודנטים בארץ, באירופה ובארה"ב לטובת יצור חזית מאוחדת בקמפוסים השונים לטובת הסברה פרו ישראלית שתתווך את זוועות המתקפה שפרצה בבוקר ה-7 באוקטובר. כחלק מהיוזמה, נערכו עשרות עצרות תמיכה והוצגו מיצגים באוניברסיטאות המובילות בארצות הברית, באירופה, בישראל וביפן, כל זאת במטרה לתת כתף להסברה פרו ישראלית בארץ ובעולם. 

אחד המיצגים בארצות הברית (צילום: באדיבות חמ''ל ההסברה UNITED AGAINST TEROR)
אחד המיצגים בארצות הברית (צילום: באדיבות חמ''ל ההסברה UNITED AGAINST TEROR)

אחת האוניברסיטאות בהן נערכו האירועים הללו היא אוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה. יובל מרדכי הלומד באוניברסיטה סיפר: "כסטודנט יהודי, אני נתקל באנטישמיות וחש אותה מדי יום, כאשר מאז מתקפת הטרור המזעזעת, הקולות המתועבים הללו נשמעים בקול רב וברור ברחבי הקמפוס. כתוצאה מכך, סטודנטים יהודים חוששים ללכת לכיתה, או להסתובב בשטח הקמפוס עצמו. הם מותקפים פיזית ומילולית, והאוניברסיטה לא מצליחה לספק תחושת ביטחון לקהילה היהודית ואינה מגנה את חמאס - ארגון טרור - בצורה ברורה".

"אנחנו מרגישים מחויבים להפוך לקול השפוי, להפיץ את האמת, לחבק את משפחותינו וחברינו, ולתמוך במדינה שלנו מרחוק בתקופה הקשה הזו", הוסיף, "איבדתי ארבעה מחבריי - ואני חייב להם לפחות את המעט הזה. אנחנו רוצים שהצדק ייעשה ורוצים את הבית החטוף שלנו - בשלום".

המיצג באוניברסיטת הרווארד (צילום: באדיבות חמ''ל ההסברה UNITED AGAINST TEROR)
המיצג באוניברסיטת הרווארד (צילום: באדיבות חמ''ל ההסברה UNITED AGAINST TEROR)

סופיה ברודי-וייסברג, סטודנטית מיו סי דיוויס שבקליפורניה הוסיפה: "התכנסנו במרכז הקמפוס עם כרזות ענק ושלטים העוסקים באנשים שנחטפו לרצועת עזה. היה מאוד מרגש ומחזק לראות את הקהילה כולה מתאחדת והבהרנו שלא ניבהל או נושתק על ידי סטודנטים וחברי סגל המצדדים בחמאס ומקדמים רטוריקה אנטישמית בקמפוס שלנו".