אתמול נחתו בנמל התעופה בן גוריון שלוש טיסות אל על מניו יורק, לוס אנג'לס ומיאמי. על טיסות אלה נכחו 25 עולים חדשים, זאת למרות המלחמה שמתחוללת והמצב המתוח בארץ.

את העולים, שהגיעו בסיוע ארגון "נפש בנפש" ובשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קרן קימת לישראל ו-JNF ארה"ב, קיבלו שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, מייסד-שותף ומנכ"ל "נפש בנפש", הרב יהושע פס ומנכ"ל משרד העלייה והקליטה, אביחי כהנא. העולה הצעירה ביותר היא בת 19 והעולה המבוגר ביותר הוא בן 79. העולים הגיעו ממדינות שונות בארה"ב: ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, קליפורניה, מרילנד, מישיגן ואוהיו ויתיישבו לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל: ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, נתניה, בית שמש, פתח תקווה, ראש העין, מעלה אדומים ועוד.

שר העלייה והקליטה אופיר סופר אמר לעולים: ״לעולם לא נוותר על חזון שיבת עם ישראל לארצו. העולים החדשים מארה״ב שקיבלתי את פניהם היום בשדה התעופה מוכיחים ומדגישים לאויבים שלנו כי האמונה בצדקת הדרך שליוותה את העם היהודי במשך אלפיים שנות גלות בוערת גם עכשיו. אותה כמיהה לארץ ישראל בוערת בעם היהודי במיוחד במלחמה על קיום העם היהודי במדינת ישראל. חזון העלייה חזק מתמיד ואנחנו נמשיך לממש אותו. ברוכים הבאים לישראל. עם ישראל חי!״.

מייסד-שותף ומנכ"ל "נפש בנפש", הרב יהושע פס: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של תקופה מאתגרת בכל כך הרבה היבטים. העובדה שיהודים בוחרים להמשיך ולעלות ארצה גם כעת, היא אור עצום שמאיר על כולנו. אין גאה ממני בנחישות ובציונות שהעולים מפגינים גם בעיתות משבר. ליבנו עם כל עם ישראל, ובפרט עם המשפחות שאיבדו את היקרים להם, תושבי העוטף, השבויים והפצועים ואני מחזק את כוחות הבטחון בשטח ובתוכם אלפי חיילים בודדים עולים אשרעושים עבודת קודש בשמירה על מולדתנו".

יו״ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל. דורון אלמוג: ״לראות את העולים החדשים מגיעים לישראל בימים קשים אלו, ממלא את ליבנו בכוחות ותקווה להמשך. העולים מחזקים את החוסן של החברה הישראלית ויהוו חלק בבניית מדינתנו. אני מחבק כל אחד ואחת מהם״.

ג'ושוע רוזנטל (36), עולה חדש ממרילנד סיפר כי "דודה שלי עלתה לישראל לפני קרוב ל-45 שנה, בשנת 1979. כשאמרתי לה שאני מתכוון לעלות למרות המצב בארץ, היא הייתה בטוחה שהשתגעתי, אבל מבחינתי, כל עוד יש לי מושב על המטוס עם השם שלי עליו – אני בא! חשוב לי מאוד שהישראלים יידעו שכל יהודי העולם תומכים בהם ושהעלייה לארץ לא תיפסק. תקווה זה הנשק הסודי שלנו וזה מה שיעזור לנו לעבור את התקופה הזאת".

יו״ר קק״ל, יפעת עובדיה-לוסקי: ״העלייה לארץ בימי מלחמה היא התעלות במלוא מובן המילה - הרוח הציונות ואהבת הארץ ממשיכות לפעום ויהודים מהעולם מביעים את הזדהותם העמוקה בעצם עלייתם ארצה. קרן קימת לישראל מברכת את העולים החדשים על הגעתם לארץ דווקא בשעה זו, ותתייצב לסייע לקליטתם המהירה״.